Villeroy&Boch'un karo bölümünün % 51'ini alan Eczacıbaşı, Avrupa, Rusya, komşu ülkeler ve ABD pazarlarında ilk 3'e girmeyi hedefliyor.
Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, küresel oyuncu olmadan, sadece Türkiye'de ve Türkiye pazarında üstünlük sağlamaya çalışarak ve buna güvenerek ayakta kalmanın mümkün olmadığını kaydetti. Eczacıbaşı'nın, Villeroy& Boch'un karo bölümünün çoğunluk hisselerini alması nedeniyle düzenlenen törende konuşan Bülent Eczacıbaşı, geçen yıl 833 milyon dolar ciro elde eden Yapı Grubu'nun, bu tutarın 380 milyon dolarını yurtdışından elde ettiğine dikkat çekti.
SATIŞ FİYATI AÇIKLANMADI Eczacıbaşı, anlaşma kapsamında Villeroy&Boch'un karo bölümünün yüzde 51'inin Eczacıbaşına devredildiğini belirtti. Bu işbirliği ile Eczacıbaşı Karo Seramik Bölümü'nün toplam 8 üretim tesisine sahip olacağını ve yıllık üretim kapasitesinin 35 milyon metrekareye, karo seramik net satışlarının 300 milyon euroya yükseleceğini kaydeden Eczacıbaşı, "Tüm dünyada toplam 5 bin 500 satış noktasına ulaşacak olan Eczacıbaşı, Almanya'daki karo seramik pazar payını yüzde 10'a, Orta Avrupa'da ise yüzde 5'e çıkaracak" dedi. Eczacıbaşı, Villeroy&Boch'un Almanya'da borsada işlem gören bir şirket olması nedeniyle satış rakamını açıklayamayacaklarını söyledi.
KAPI ARDINA KADAR AÇIK Bülent Eczacıbaşı, yapı grubunda stratejik anlaşma ve satın almalar yaparak faaliyetleri genişletme planları yaptıklarını ifade etti. Karo seramikte Eczacıbaşı'nın küresel hedefine ilişkin soru üzerine Eczacıbaşı, "Şu anda da bulunduğumuz ve daha güçlü olarak girmeye çalıştığımız Avrupa, Rusya, komşu ülkeler ve Amerika pazarlarında markalar sıralamasında, kullanımda ve ilk akla gelen markalar arasında ilk 3 arasına girmeyi hedefliyoruz" diye konuştu. Villeroy&Boch AG Yönetim Kurulu Başkanı Wendelin von Boch ise, "Türkiye'yi, Asya'ya açılan köprü olarak görüyoruz. Almanya ve Fransa'daki Villeroy&Boch ortaklığı ile siz de Avrupa'nın kapısını ardına kadar açtınız" dedi.