Metro Group'un satışları geçen yıl yüzde 7.5 artarak 60 milyar euroyu buldu.
Türkiye'de de faaliyet gösteren önde gelen perakende şirketlerinden Metro Group'un Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Hans Joachim Körber, grubun satışlarının geçen yıl yüzde 7.5 artarak, 60 milyar euroya ulaştığını açıkladı.
8 yılın en yükseği 2006'nın kendileri için 1998'den bu yana en çok büyüme gösterdikleri yıl olduğunu kaydeden Körber, 2006'da toplam cironun yüzde 50'den fazlası ve gelirlerin 3'te 2'sinin Almanya dışındaki ülkelerden elde edildiğini belirtti. Körber, "Metro Cash and Carry'nin Pakistan pazarına girmesi ve Media Markt'ın Türkiye'de açılmasıyla, Metro Group uluslararası operasyonlarını genişletmeye devam edecek. Metro Group'un satışlarının bu yıl yüzde 8-9 artacağını tahmin ediyoruz" dedi. Metro Group çatısı altında bulunan 4 şirketin 2006 yılı performanslarıyla ilgili de bilgiler veren Körber, Metro Cash and Carry'nin büyüme alanında Metro Group'un lokomotif şirketi olduğunu bir kez daha ortaya koyduğunu, bu şirketin 2006'da satışlarını yüzde 6.5 artırarak, 29.9 milyar euroya yükselttiğini ifade etti.