Rakıcı Mey, Türk şarabını marka yapmayı hedefliyor
Kayra şarabını marka yapmak için kolları sıvayan Mey, 'her şey dahil'e şarap vermeyecek.
Tekel'in alkollü içki bölümünü özelleştirmeyle devralan Mey İçki, daha sonra çoğunluk hisselerini sattığı ABD'li TPG firmasıyla birlikte Kayra şarabını marka yapmak için kolları sıvadı. Elazığ, Tekirdağ, Şarköy ve Ürgüp'te şarap üretimi yapan Mey, 2007 sonuna kadar 13 yeni ürün ve 5 yeni Kayra markasını piyasaya sunmaya hazırlanıyor. Şu ana kadar 10 milyon dolarlık şarap yatırımı yapan Mey, bu yıl içinde de 5 milyon dolar daha yatırım yapacak. Kayra'nın yenilenen vizyonu ve piyasaya sunacağı yeni ürünler, TPG ortaklarından Goeffrey Fink, Mey İçki CEO'su Galip Yorgancıoğlu ve Mey İçki Şarap Bölüm Direktörü Bülent Özfırat tarafından basın toplantısıyla duyuruldu. Galip Yorgancıoğlu, şarap cirosunu 2 yılda yüzde 100 artırmayı hedeflediklerini belirterek, 2008'den itibaren premium kategoride markalarla dünyaya açılacaklarını söyledi. Türkiye'de bir şişe şarapta ÖTV ve KDV toplamının 3 YTL olmasına rağmen 1.5 YTL'ye şarap satıldığına dikkat çeken Yorgancıoğlu, bunun kayıtdışınının boyutunu gösterdiğini vurguladı. Güneyde her şey dahil sistemiyle çalışan otellere artık şarap vermeyeceklerini ifade eden Yorgancıoğlu, "Buradaki rekabetten yorulduk, para ve enerji harcamak istemiyoruz" dedi.