Aybar, 'İnovasyon, şirketlerin ayakta kalabilmelerinin ön koşulu haline geldi' dedi.
Renault Mais Türkiye Genel Müdürü İbrahim Aybar, rekabet ortamında para kazanmanın gittikçe zorlaştığı günümüzde, ''yenilik-değişim'' olarak bilinen inovasyonun şirketlerin ayakta kalabilmelerinin ön koşulu haline geldiğini söyledi. Çukurova Üniversitesi'nin düzenlediği ''İnovasyon ve Teknoloji'' konulu konferansta konuşan Aybar, marka olarak inovasyon konusundaki çalışmaları sayesinde sektörde önemli bir yer edindiklerini ifade etti. Aybar, bu yıl 8, 2008'de 7, 2009'da 9 yeni modeli daha piyasaya sunacaklarını vurguladı. Globalleşen dünyada, Türkiye'nin 'rakiplerine rekabette kafa tutabilecek noktaya gelebilmesi için' inovasyonun olmazsa olmazlar arasında yer aldığını savunan Aybar, şöyle konuştu: "Rekabet ortamında para kazanmak zorlaşıyor, inovasyonun önemi artıyor. 'Biz zaten bunu yapıyorduk' gibi yaklaşımlar, değişimin önünde engeldir. Böyle düşünenler kaybolup gider. Otomotivdeki 10 markadan, 25 yıl sonra sadece 5'i kalacak, diğerleri ya birleşmeye gidecek ya yok olacak.''