EN çok tanınan marka yine Arçelik... Ülker 2'nci sıraya yerleşti. Nike 3'üncü.
***
Arçelik, 'en çok hatırlanan marka' unvanını kaptırmadı
Nielsen Markalar Araştırması'na göre Arçelik, 10 yıldır koruduğu 'en çok hatırlanan marka' liderliğini geçen yıl da bırakmadı. Arçelik'i Ülker ve Nike markaları izledi.
Arçelik, kategori belirtilmeksizin kişilerin ilk aklına gelen marka sorgulaması yapıldığında 10 yıldır koruduğu liderliğini 2006 yılında da bırakmadı. İstanbul, Ankara ve İzmir'de toplam bin 414 denekle yapılan görüşmelere dayanan ve 112 kategorinin sorgulandığı Nielsen Markalar Araştırması'nın 13'üncüsü açıklandı. Kategori belirtilmeksizin 'kişilerin ilk aklına gelen marka' sorgulamasında son yıllarda Arçelik'in belirtilme oranının giderek gerilediği ve güçlenen diğer markaların tüketicinin zihninde daha çok pay aldığı ifade edildi.
NIKE ÖNE ÇIKIYOR Açıklamada, tüketicilere hiçbir kategori hatırlatması yapılmaksızın akıllarına ilk gelen markanın hangisi olduğu sorulduğunda Arçelik'in en fazla belirtilen ve ayrışan marka, Ülker'in ilk hatırlanan marka sorgulamasında en fazla belirtilen ikinci marka, Nike'ın ise öne çıkan üçüncü marka olduğu belirtilerek, şöyle denildi:
LİDERLER EL DEĞİŞTİRDİ 2006'da da sorgulanan 108 kategorinin 96'sında kategori liderleri değişmezken, 12'sinde liderlik el değiştirdi. Cep telefonunda Nokia'nın, tüm kategorilere göre belirtilme oranı en yüksek lider marka olduğu kaydedilen açıklamada, şöyle denildi: "Diş macununda İpana ve kolalı içecekte Coca-Cola geliyor. Belirtilme düzeyi en düşük kategori ve markalarda ise kediköpek mamasında Whiskas geliyor.''