Geçen yıl istedikleri doluluk oranını yakalayamayan havayolu şirketleri, çareyi uçaklarını mürettebatıyla birlikte yurtdışına kiraya vermekte buldu. 'Wet lease' denilen bu yöntem, havayolu şirketlerinin zarardan kurtulma formülü oldu. Geçen yıl turizmde yaşanan daralma ve hac mevsiminin kışa denk gelmesi, 'wet lease'de rekor kırılmasını sağladı. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün verilerine göre; 2006'da Türk tescilli 49 uçak, yurtdışına bu şekilde kiralandı. Şirketler sahip oldukları her uçak için kira bedeli ödüyor. Uçak uçsa da uçmasa da bu bedel şirketlerden çıkıyor. Uçak başına ayda ortalama 250 bin dolar ödeyen havayolu şirketleri, uçmadıkları dönemde zarar ediyor. Türkiye Özel Sektör Havacılık İşletmeleri Derneği Başkanı Şahabettin Bolukçu, geçen yıl kuş gribi ve dünya kupasının haziran ve temmuz aylarına denk gelmesinin yolcu sayısına olumsuz yansıdığını belirterek, ayrıca petrol fiyatlarının yüksek seyretmesinin 'wet lease'i cazip kıldığını söyledi. Bolukçu, en fazla Suudi Arabistan, İran, Pakistan, Cezayir ve Tunus gibi ülkelere 'wet lease' yapıldığını kaydetti. Bolukçu, şu anda hemen hemen her havayolu şirketinin bir veya daha fazla uçağını kiraya verdiğini sözlerine ekledi.