Altın merakı 'tektaş pırlanta' ile yer değiştirdi Pırlanta pazarı her yıl yüzde 15-25 büyüyor.
Tektaş hayali kuran Türk kadını son 2 yılda pırlanta pazarının yüzde 20 civarında büyümesini sağladı. Dünyanın en büyük ham elmas tedarikçisi De Beers'in pazarlama kolu olan Diamond Trading Company'nin (Pırlanta Bilgi Merkezi) verilerine göre, Türkiye'de pırlanta pazarı 800 milyon dolardan 1 milyar dolara ulaştı. 4 yıl içinde ise pırlanta mücevher pazarında 2 kat büyüme gerçekleşti.
Şarkı ilgiyi artırdı Kuyumcular Odası Başkanı Alaattin Kameroğlu, son birkaç yılda altın takıdan pırlanta takıya kayma olduğunu belirterek, her yıl pırlanta pazarının yüzde 15 ila 25 arası büyüdüğünü söyledi. En çok tercih edilen takının tektaş yüzük olduğuna dikkat çeken Kameroğlu, Nil Karaibrahimgil'in 'Tek taşımı kendim aldım' şarkısının kadınlar arasında popülerlik kazanmasının da satışlara olumlu yansıdığını kaydetti. e-Pırlanta'nın ortaklarından Erdem Tunca ise evlenen çiftlerin, altın takıları düğünden sonra bozdurup pırlanta takı aldığını ifade etti. Bu arada, firmaların kredi kartına taksit kampanyalarının da satışların artmasında etkili olduğu belirtiliyor.