Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Saklambaç | Astroloji | Arşiv | Ana Sayfa
Bugün: 12 Şubat 2007  

Kadına çiçek erkeğe öpücük

Türkiye'de yapılan 'Her Günün Keyfini Yaşa Araştırması'na göre; Türk insanı 14 Şubat'ta pahalı hediye beklemiyor. Kadınlar sevgilisinin çiçek, erkekler ise bir öpücük armağan etmesini istiyor.



Yaklaşan Sevgililer Günü'nde sevgilinize hâlâ ne alacağınıza karar veremediyseniz bu haberi dikkatli okuyun. Visa Europe tarafından Türkiye'de gerçekleştirilen "Her Günün Keyfini Yaşa" yaşam tarzı araştırmasına göre, 14 Şubat Sevgililer Günü'nde kadınların en çok almak istediği hediye 'çiçek', erkeklerinki ise 'bir öpücük'. Bin kişiyle yüz yüze görüşülerek yapılan araştırma, 14 Şubat'la ilgili beklentilerden aşkmutluluk ilişkisine kadar birçok konuda ipuçları sundu. Araştırmaya göre; uzun süredir beraber yaşayan çiftler arasında 'her yeni günle birlikte kendini mutlu hissetme oranı' ortalamanın üstünde. Genel ortalamanın yüzde 62 olduğu Türkiye'de bu oran uzun süredir beraber yaşayan çiftlerde yüzde 76'ya ulaşıyor. "Bir ilişkim yok" diyenlerde bu oran yüzde 60'a, 'boşanmış' olanlarda yüzde 55'e, 'yeni ve ciddi olmayan ilişki' yaşayanlarda yüzde 47'ye düşüyor.

MADDİ DEĞERİ ÖNEMLİ Mİ?
14 Şubat'ta "Sevgiliden/eşten en çok almak istenen hediye?" sorusuna verilen yanıtlarda yüzde 42 ile 'çiçek' öne çıkıyor. Bunu şu yanıtlar izliyor: 'Bir öpücük' (yüzde 31), 'tatil' (yüzde 29), 'seni seviyorum yazan bir kart' (yüzde 27), ş'ık bir restoranda yemek' (yüzde 7), 'sevgilinizin tüm gün isteklerinizi yerine getirmesi' (yüzde 24), 'çikolata' (yüzde 21), 'şık bir otelde bir gece' (yüzde 20) 'geçen seferden farklı bir şey yapmak' (yüzde 19), 'en sevdiğim yemeği paketletip getirmesi' (yüzde 19).

KADINLARIN TOP 10'U
1.
Çiçek (yüzde 54)
2. Tatil (yüzde 36)
3. Şık bir restoranda yemek (yüzde 33)
4. Pahalı bir mücevher (yüzde 28)
5. "Seni Seviyorum" kartı (yüzde 26)
6. Bir öpücük (yüzde 25)
7. Sevgilinizin tüm gün isteklerinizi yerine getirmesi (yüzde 24)
8. Şık bir otelde bir gece (yüzde 21)
9. İyi marka ayakkabı ya da çanta (yüzde 18)
10. Sevdiğim yemeği getirmesi (yüzde 18)

ERKEKLER...
1.
Bir öpücük (yüzde 37)
2. Çiçek (yüzde 28)
3. "Seni seviyorum" kartı (yüzde 27)
4. Sevgilinizin tüm gün isteklerinizi yerine getirmesi (yüzde 24)
5. Tatil (yüzde 22)
6. Geçen seferden farklı bir şey yapmak (yüzde 21)
7. Sevdiğim yemeği getirmesi (yüzde 20)
8. Tutkulu bir gece (yüzde 20)
9. Sevgilimin masaj yapması (yüzde 20)
10. Şık bir restoranda yemek (yüzde 20)

İstanbul ve Ankara'da 'pahalı mücevher' beklentisi, Sevgililer Günü isteklerinde maddi değeri olmayan hediyelerin öne çıktığını ortaya koyarken, buna tek istisnayı kadınlarda yüzde 28'le dördüncü sırada yer alan 'pahalı mücevher' yanıtı oluşturuyor. İstanbul'da bu yanıtı verenlerin oranı yüzde 25'e, Ankara'da yüzde 21'e ulaşıyor. Araştırmadaki ilginç yanıtlardan biri, 'bütün gece istediğimi izlemek için TV kumandasının bende olması.' Erkeklerin yüzde 7, kadınların yüzde 5 oranında seçtiği bu yanıtın en yüksek olduğu il İstanbul; en düşük olduğu il ise İzmir. "Tutkulu bir gece" yanıtını verenlerde Adana yüzde 32 ile diğer illeri açık farkla geride bırakıyor. Sevgilisinin almaktan en mutlu olacağı hediyeyi tahmin etmede erkekler kadınların bir adım önünde. Kadınlar ilk beş için üç isabetli tahmin, erkekler dört isabetli tahmin yapıyor. Kadınlar tahminlerinde "Evde yaptığım romantik bir yemek" yanıtını ikinci sıraya yerleştiriyor, oysa erkeklerde bu yanıt ilk 10'a bile girmiyor. Kadınlar, erkeklerin kendilerinden çiçek bekleyebileceğini de tahmin etmiyor. Erkekler ise kadınlar için yaptıkları tahminlerde 'bir öpücük' yanıtını ikinci sıraya yerleştiriyor, oysa kadınlarda bu yanıt 6. sırada. Sevgiliden ya da eşten gelen hediye genellikle beğeniliyor. Sevgilisinden beklenmedik pahalı bir hediye alınca mutlu olduğunu belirtenler yüzde 41; "Şaşırırım" diyenler yüzde 32. "Şüphelenirim" (yüzde 12) ve "Savurganlık olduğunu düşünürüm" diyenlerin deazımsanmayacak düzeyde olduğu görülüyor.

SEVGİLİ BULUNAN MEKANLAR
Araştırmada, 'çapkın bakışmaların yaşandığı mekanlar' arasında 'düğünler' yüzde 47 ile ilk sıraya yerleştiriliyor. Düğünleri sırasıyla kafeler, okul/kurs, tatil mekanı, yaşanan sokak, çay bahçeleri, bar ya da gece kulübü, süpermarketler, işyeri, piknik, konser/festival izliyor. "Sevgili adayı hakkında fikir verici faktörler" arasında 'kıyafet' yüzde 65'le ilk sırayı alırken, 'buluşmayı seçtiği yer' yüzde 53'le ikinci sırada, 'saç ve bakım şekli' yüzde 47'yle üçüncü sırada yer alıyor.




DİĞER SAKLAMBAÇ HABERLERİ
Ne bahtsız bir kadınmısımKanserden çay içerek korunun
Derdini anlatamazSon moda 'Türban'
Youtube'un düşmanı Eva...Hastaların seksi elçisi
Hatırla Sevgili - 29 -Sürpriz fabrikatörü
Ev tamam şimdi sıra nikahtaPetek'i tutmayın
Aksu'dan sevda dolu şarkılar...'Kafadan çatlaklar'
Ayşe'nin 'popo' davası...Evlilik için kelepçe şart
Mutfakta da çok başarılıKızartma yağlarında...
Sinemaya bir süre ara veriyor'Güvenim kalmadı'
'Hangimiz akıllı ki!'Zeta 'ev'lenmeye hiç doymuyor...
Kara kedi Cruz'Aşk basit bir şey'
Efsane dönüyorGüzel diyetisyen
Acil servisGünün mönüsü
Çelebi Çiçek ile tarot kartlarıAşk mesajları
GÜNCEL
Miami Miami Bayraktarı
Citroen ve Subaru'nun distribütörü Bayraktar Holding Miami'de 500...
Haydi kızlar turizme
Geleceğin tek yolu dershane
Açık toplum devrimi
Korku uçuyor mu
Amazonlar Akademi'de
Sapığa linç girişimi
SPOR
Ümit'ten Ümit'ten 4&4'lük kampanya
Vestel Manisa ağlarına dün gece 4 gol birden bırakan Ümit Karan...
İşte çöküşün 6 nedeni
Puan farkı bir!
Sonunda huzura Erişti
Şampiyonluk seferberliği
Önümüze bakalım
Hakkını helel et kaptan
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
HAVA DURUMU
İSTANBUL Yağmurlu 10°C 7°C 
ANKARA Sisli 10°C -2°C 
İZMİR Sağanak Yağmurlu 15°C 13°C 
ANTALYA Sağanak Yağmurlu 13°C 9°C 
ADANA Parçalı Bulutlu 18°C 5°C 
EKONOMİ
IMKB E: 42.185,460 D:% 1,30
DOLAR S: 1,398 D:% -0,60
EURO S: 1,818 D:% -0,63
AKTÜEL
GÜNE BAKIŞ
EKONOMİ
MAGAZİN
  Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon
| Saklambaç | Astroloji | Mobil Takvim | Reklam | Künye | Ana Sayfa
    Takvim Servisi
    Copyright © 2003, 2007 - Tüm hakları saklıdır.
Merkez Gazete Dergi Basım Yayıncılık Sanayi ve Ticaret A.Ş.
Üretim ve Tasarım  Merkez Bilgi Grubu