Damat&Tween'in patronu Orakçıoğlu ile tasarımcı Reha Erdoğan, mönüsünden koltuğuna, içinde satılacak eşyalara kadar BTURK adıyla işletmecilere anahtar teslimi restoran yapacak.
Tasarımcı Reha Erdoğan ile BTURK markasını yaratan ve 3 ayda 5 binden fazla Türk motiflerinden oluşan tişört satan Orka Group'un Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, şimdi de restoran işine giriyor. Erdoğan ile Orakçıoğlu, mönüsünden koltuğuna, çalan müzikten içinde satılacak hediyelik eşyalara kadar 'Türk işi' konsept restoran zinciri BTURK'ü yatırımcılara anahtar teslimi verecek. Şimdiden yatırımcılarla görüşmeye başlayan ikili, ilk BTURK imzalı restoranın franchise'ını vermek için gün sayıyor. Önce İstanbul'da açılacak olan restoran zinciri, Damat&Tween'in faaliyet gösterdiği yurtdışındaki ülkelere de pazarlanacak. Projenin fikir babası Reha Erdoğan, BTURK projesinin mekan, moda, yiyecek, müzik ve fikir tasarımdan oluşan bir bütün olduğunu belirtti.
MÜZİK DE HAZIR BTURK markasıyla restorandaki koltuktan masaya, çataldan mönüdeki yemeğe kadar hepsini teker teker tasarlayıp, işletmeciye öyle vereceklerini belirten Erdoğan, "Böyle bir yatırımın maliyeti 100-150 bin dolar arasında olacak" dedi. Erdoğan, şöyle devam etti: "Restoranda çalan müzik bile Türk işi olacak. Özel CD hazırladık. Dünyada önemli müzik otoritelerine de bu CD'yi göndereceğiz. Örneğin Türk mutfağında sadece 80 çeşit dolma var. Bunları farklı sunumlarla, örneğin mantıyı İtalyan aşçıya, dolmayı Japon sushi ustasına sardırarak, farklı dizaynlarla sunacağız. Sadece Türkiye'de değil, yurtdışında da büyük ilgi göreceğini düşünüyoruz. Restoranın bir köşesinde BTURK markalı zeytinyağları, tişörtler, kına ve kahve setlerini, sabun ve kırtasiye setlerini de satışa sunmayı planlıyoruz. Birkaç aya kadar ilk restoranın franchise'ını vermiş oluruz."