'2007 yılı çok belirsiz olacak tedbirli büyüyeceğiz'
Anadolu Isuzu Genel Müdürü Ablay, bu yıl otomotiv pazarının belirsizliklerle dolu olacağını belirterek, stratejilerini 'tedbirli büyümek' üzerine kurduklarını söyledi.
Anadolu Isuzu Genel Müdürü Ömer Ablay, geçen yıl otomotiv pazarının yüzde 12 oranında daralmasına karşın faaliyet gösterdikleri hafif kamyon, kamyonet, otobüs ve pick-up segmentinde binde 8'lik bir büyüme gerçekleştiğini söyledi. Ablay, Anadolu Isuzu olarak bu dört segmentte 10 bin araç satışıyla yüzde 20 pay aldıklarını belirtirken, 2007 yılında ise önemli belirsizlikler beklediklerini vurguladı. Stratejilerini 'emniyetli ve tedbirli büyüme' olarak belirlediklerini ifade eden Ablay, buna karşın 2007 yılında her türlü gelişmeye açık olduklarını, hiçbir fırsatı kaçırmayacaklarını ve büyümeye son derece istekli olduklarını da kaydetti. Ablay bu yıl yüzde 22 pazar payı hedefliyor.
'TURKUAZ DARBE ALDI' Anadolu Isuzu olarak hafif kamyon, kamyon, otobüs ve pick-up segmentlerinde faaliyet gösterdiklerine dikkat çeken Ablay, 5-16 tonluk hafif kamyon pazarında paylarının yüzde 33 olmasına karşın otobüs pazarında turizme yönelik olan Turkuaz modelinin geçen yıl turizmdeki daralma nedeniyle büyük darbe aldığını ifade etti. Ablay, şehiriçi taşımacılığa yönelik olan Urban, Roybus serisi araçların satışında ise geçen yılı hedefe yakın bitirdiklerini ifade ederek, Pick up'ta ise D-Max modeliyle oldukça iyi bir pazar payına yaklaştıklarını vurguladı.
'YENİLİKLERİMİZ YOLDA' Geçen yıl eylülde lansmanı yapılan Turkuaz serisinin yenilenen modelinin yakında piyasaya çıkacağını ifade eden Ablay, ayrıca bu aracın 3 yeni modelinin de lanse edileceği bilgisini verdi. Turkuaz serisinin sadece turizme yönelik olduğunu bu yıl çıkaracakları Citibus'ın ise şehiriçi taşımacılıkta iddialı olduğunu dile getiren Ablay, DMax ve kamyon serisinde yenilikleri bu yıl içinde gerçekleştireceklerini vurguladı.