Korku Tüneli
Bolu Tüneli 23 Ocak'ta törenle açıldı ve kapandı. Ertesi gün açıldı. 28 Ocak'ta yol buzlandı, kaza oldu, kapandı. Açıldı. Dün buzlandı yine kapandı, yine açıldı.
Dünyanın en pahalı tüneli bir açılıp bir kapanıyor... İstanbul'dan Ankara 3.5 saate inecek; insanlar, Bolu Dağı'nın buzundan, sisinden, kazasından korunacaktı. Ama olmadı... Bolu Tüneli, buz pisti viyadüğü ile geçit vermedi.
Bugün açık mı acaba? Törenle açılan tünel o gün kapandı. Bariyerler kalktı, 24 Ocak'ta açıldı. 28 Ocak'ta viyadük buzlandı, TIR devrildi, tünel kapandı. Ertesi gün açıldı. Dün buz vardı, kapandı, açıldı... İnsanlar eski yola muhtaç oldu...
Başbakan Erdoğan ve İtalya Başbakanı Prodi, Bolu Tüneli'ni törenle ve rahatça hizmete açtı. Çünkü, o gün yörede kar ve buzlanma yoktu. Böyle açıldı
*** Bizim tünel geçilmez
Türkiye, girdiği tünellerden alnının akıyla çıkamıyor! 17 yılda yapılan Bolu Dağı Tüneli, aralıksız 17 saat açık kalamıyor, Beykoz'daki tünel ışığa hasret yaşıyor.
Çocukken eğlenceli bulduğumuz tüneller, büyüyünce kabusumuz haline geldi. Çünkü sağolsunlar, her yeni tünel, yepyeni çilelere meydan verdi. Nice hükümetler eskitip, bir servete mal olan Bolu Dağı Tüneli, 17 yıl sonunda nihayet açıldı. Ancak açılmasıyla kapanması bir oldu. 3 günde ya trafik kazasından ya da kar yağışından Bolu Tüneli defalarca kapanıp açıldı. Kazaydı, havaydı derken; tüneli kullanmak, vatandaşlar için kolaylıktan çok bir eziyete dönüştü.
Kapalı bölüm aydınlık... Bir başka tünel komedisi ise İstanbul'daydı. Beykoz-Riva yolu üzerinde 1.5 yıl önce tamamlanan Halit Ulukut Tüneli, nedeni bilinmeyen bir şekilde yarı kapasite ile hizmete açıldı. Yani 679 metre uzunluğundaki tünelin bir tarafı kullanılırken diğer tarafı trafiğe kapatıldı. Buna karşılık, tünelin kullanılan tarafının tüm ışıkları kapatılırken, kullanılmayan tarafın ise ışıl ışıl olduğu görüldü. Sürücülere de otomobillerinin farları ile yönlerini bulmak düştü. Böylece 'tünel', Türkiye'nin ucunda hiçbir zaman ışık görmediği bir kavram oldu.
Yavuz RENÇBERLER
|