Türkiye, fiyatı 500 dolar ve üstünde olan gözlük satışında ABD'yi solladı. Satışların daha da artacağı ifade ediliyor.
Türkiye'de, lüks gözlük merakı olduğu ortaya çıktı. Ray-Ban, Vogue, Persol, Versace, Moschino, Channel, Arnette, Bvlgari, Genny, Salvatore Ferragamo, Byblos gibi ünlü gözlük markalarını bünyesinde bulunduran İtalyan Luxottica Group'un CEO'su Andrea Guerra, Türkiye'de fiyatı 500 dolar olan gözlüklerin ABD'den daha fazla satıldığını söyledi. Geçen yıl 6 milyar dolarlık satış yaptıklarını anlatan Guerra, Luxottica'nın Çin, Güney Kore ve Türkiye gibi gelişmekte olan pazarlardaki varlığını artırabileceğine işaret etti. Toplam satışlarının yüzde 85'inin ABD'de gerçekleştiğini ifade eden Guerra, ABD'de sattıkları gözlüklerin yüzde 90'ının 30 doların altında olduğunu belirtti. Luxottica Türkiye'den yapılan açıklamada ise, lüks marka gözlüklere büyük ilgi gösterildiği belirtilerek, şöyle denildi: "Bu gözlükler Türkiye'nin her yerinde satılıyor. Lüks ürün pazarı bu yıl yüzde 30 artar. Bu paralelde gözlük satışlarında da ciddi artış olur."