Unilever, 40 milyon euroluk Ar-Ge yatırımı sonucunda çocukların zihinsel gelişimine destek olduğunu iddia ettiği Amaze'i Türkiye'de piyasaya sundu.
Unilever, 5-12 yaş arası çocukların zihinsel gelişimini desteklediğini öne sürdüğü yeni ürünü Amaze'i dünyada ilk defa Türkiye'de satışa sundu. Son 4 yılda 40 milyon euroluk yatırım yapılan Amaze, Unilever Grubu içerisinde sadece Türkiye'de üretiliyor. Bu amaçla Çayırova'daki fabrikaya 1.2 milyon euroluk yatırım yapıldı ve yeni bir hat açıldı. Güçlü lobi yaptık Unilever Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı İzzet Karaca, Aklın Gıdası Kategorisi ve Amaze Markası" konulu toplantıda, bu projenin Türkiye'ye gelmesi için güçlü lobi yaptıklarını söyledi. Karaca, dünyadaki büyüklüğü 77.9 milyar dolar olan fonksiyonel gıda pazarının büyüme hızının yüzde 14 olduğunu, bu pazarın Türkiye'deki büyüklüğünün 25 milyon YTL'ye ulaştığını açıkladı. Zor bir ip cambazlığı Bu yıl Türkiye'deki fonksiyonel gıda pazarının büyüklüğünün 50 milyon YTL olmasını öngördüklerini ifade eden Karaca, "Hedefimiz, 2007'de fonksiyonel gıda pazarında sadece Amaze'le yüzde 20'lik pay elde etmek. Bu da 10 milyon YTL eder. Unilever, bu ürünle dünyada 2015'e kadar 1 milyar dolar ciro hedefliyor" dedi. Karaca, 2017 yılında 2007 rakamlarını 10'a katlayabileceklerine inandıklarını kaydetti. Türkiye'de 5-12 yaş arasında 10 milyon çocuk bulunduğuna dikkat çeken Karaca, Amaze gibi ürünler açısından potansiyelin büyük olduğunu vurguladı. Unilever Dünya Fonksiyonel Ürünler Başkan Yardımcısı Hakan Behlil ise iyot, demir ile DHA'nın bir arada yaşamasının zor olduğunu ve kana zor karıştığını belirterek, şöyle konuştu: "Amaze'de bu sağlandı. Bu ürün bir mucize değil, ama çok zor bir ip cambazlığı. Öyle ki 4 yıl 400 bilim adamını uğraştırdı" diye konuştu.