Anadol ile yola çıkan Türkiye otomotiv üretim merkezi oldu
1966 yılında Anadol ile seri otomobil üretmeye başlayan Türkiye, yurtdışından gelen yatırımlarla birlikte önemli bir otomotiv üretim merkezi haline geldi.
Türkiye'de otomotiv 1960'lı yıllardan bu yana önemli bir gelişme kaydetti. Konya Ticaret Odası'nın hazırladığı "Sektör Raporu-1" başlıklı araştırmaya göre; otomotiv sanayiinin temellerinin 1950'li yıllarda atıldığı Türkiye'de, ilk otomobil 1961'de üretildi. 'Devrim' adı verilen ilk Türk otomobilinin üretilmesinin ardından 1966'da başlayan Anadol'un seri üretimi 1982'ye kadar sürdü ve bu zaman diliminde otomotiv yan sanayiinde önemli gelişmeler oldu. 1990'lı yıllarda Avrupa'ya yakın oluşu ve büyük pazarıyla yabancıların dikkatini çeken Türkiye, yurtdışından gelen yatırımlarla 90'ların sonunda bir otomotiv üretim merkezine dönüşmeye başladı. Türkiye 2000'li yıllarda, dev firmaların da yatırımıyla minibüs, midibüs, kamyon, traktör, çekici bile üretir konuma ulaştı. Otomotiv sanayii, yakaladığı kalite ve teknolojiyle dünyaya adını duyurmayı başardı. Toplam taşıt üretimi 2005'te 880 bin adede, otomobil üretimi 454 bin adede yükseldi. Türkiye, otomotivde, 2005 itibarıyla 11.7 milyar dolarlık ihracat yaptı. Otomotiv sanayii, 2006'nın Ocak-Temmuz döneminde geçen yıla göre ihracatını yüzde 16 artırdı. Türk otomotiv sektörü, 2005'te 5 kıtada 177 ülkeye ve 15 özerk bölgeye ihracat yaptı.