Omo, 'Kirlenmek güzeldir' dedi, 750 milyon dolarlık deterjan pazarında birinci oldu. Kampanya, Avrupa ve Latin Amerika'da örnek gösterildi. Unilever, Türkiye'ye yeni kampanyalarda global öncü olma hakkı tanıdı.
Omo, yaklaşık 2.5 yıl önce hayata geçirdiği 'kirlenmek güzeldir' kampanyası ile 750 milyon dolarlık deterjan pazarında, fiyat indirimine gitmeden birinciliğe oturdu. Pazar payını yüzde 26'ya çıkaran Omo'nun Türkiye'de yürüttüğü kampanya başarılı olunca, Unilever, başta Avrupa ve Latin Amerika'da olmak üzere Türkiye operasyonunu örnek gösterdi. Unilever Kişisel ve Ev Bakım Kategorisi Pazarlama Müdürü Zeynep Yalım Uzun, Türkiye'deki deterjan pazarında ağırlığını hissettiren 4 büyük oyuncu olduğunu belirterek, "Özellikle 7-8 firma, 20 markayla kıyasıya rekabet ediyor. Böyle bir pazarda payınızı yüzde 1 bile artırmanız büyük başarı. Çünkü 'Nasılsa hepsi aynı' düşüncesiyle, fiyata çok duyarlı bir hedef kitle var. Fiyat rekabeti değil marka rekabeti yaparak kazandık" dedi. 2001 krizinden sonra fiyata çok duyarlı bir tüketici grubunun oluştuğunu anlatan Uzun, sözlerini şöyle sürdürdü:
'GELİN BİZE DE ANLATIN' "AB gelir grubu bile, markalar arasındaki farka inanmıyordu. Tüketici, 'Bütün markalar üç aşağı beş yukarı aynı' diyordu. Hangisi ucuzsa onu alan tüketiciden, marka sadakati yaratmayı başardık. Bu da daha önce kaybettiğimiz liderliği geri getirdi." Asya, Avrupa ve Latin Amerika'da Omo'nun yürüttüğü 'kirlenmek güzeldir' kampanyasının örnek olduğunu belirten Uzun, "Bu kampanya başarılı olunca, Türkiye global pazarlarda öncü ülke olma hakını kazandı. Yakında Unilever'in yeni bir kampanyası ilk olarak Türkiye'den başlayacak. Şimdilik sürpriz, ne olduğunu söyleyemiyorum" dedi.