Efe Rakı'nın üreticisi Elda'nın zincir marketlerle yaşadığı sorun çözüldü. Firma, Carrefour ve Gima'ya 14 bin şişe rakı sevk etti
***
Carrefour 'Efe'lendi
Rakı üreticileri arasında yaşanan 'Markette kimin ürünü satılacak?' tartışması tatlıya bağlandı. Mey İçki'nin zincir marketlerle anlaşarak kendi ürünleri Efe Rakı'nın satışını engellediğini öne sürerek, Rekabet Kurumu'na başvuran Elda İçecek, Carrefour ve Gima marketlerine ilk etapta 20 bin litre, yani yaklaşık 14 bin şişe rakı sevk etti. İç piyasadaki rekabeti market raflarına taşıyan rakı devleri, şimdi rafta kapışmaya devam edecek.
Rekabet büyük 45 milyon litrelik rakı pazarı, Mey İçki, Elda İçecek, Tat-Tariş ve Burgaz Alkollü İçkiler'in kıran kırana rekabetine sahne oluyor. Rakı savaşlarının başlangıcı, TEKEL'in alkollü içkiler biriminin özelleştirilmesine rastlıyor. 2003'teki özelleştirmede 292 milyon dolar ödeyen Nurol-Limak- Özaltın-Tütsab Konsorsiyumu ile kurulan Mey İçki, TEKEL'in alkollü içkiler biriminin sahibi oldu. 'Rakı'nın özelleşmesinin ardından teker teker piyasaya çıkan oyuncular arasında, adeta anason savaşları yaşanıyor. Mey İçki'nin yüzde 90 hissesinin 810 milyon dolara Amerikalı TPG'ye satılmasının ardından rakıda rekabetin dozu daha da arttı.
Elda şikayet etti Rakıda market tartışması, Elda'nın Mey İçki ve Carrefour arasında yapılan satın alma anlaşmasını şikayetiyle başlamıştı. Yeni Rakı'nın üreticisi ve pazarın lideri olan Mey İçki'nin zincir marketlerle anlaşarak Efe Rakı'nın satışını engellediğini öne süren Elda İçecek, Rekabet Kurumu'na başvurmuş ve kurum da ön araştırmaya karar vermişti. Elda, Mey'i şikayet ederken; diğer yandan da Carrefour ve Gima gibi zincir marketler hakkında şikayette bulunmuştu. Elda, Mey'in Carrefour ve Gima arasındaki satın alma anlaşmasını delil gösterirken, market avukatları da 'tüketiciden talep olmadığı' için söz konusu ürünlerin raflarında yer almadığını savunmuştu.