Market markalı ürünlerde gıda yine liderliği kaptırmadı
Retailing Institute ile HTP'nin "2006 Market Markaları Raporu"na göre; gıda en fazla büyüyen kategori olurken, temizlik ürünleri kategorisi ise küçüldü.
Retailing Institute ile HTP'nin "2006 Market Markaları Raporu" açıklandı. Gıda 2005'te olduğu gibi 2006'da da en fazla büyüyen kategori olurken; temizlik ürünleri kategorisi geçen yıla göre küçüldü. Market markalı ürünlerin incelendiği rapora göre; market markalarına yapılan tüketici harcamaları son 4 yıldır artan bir trend gösteriyor. 700 milyon dolarlık pazar Market markalarına yapılan toplam tüketici harcamalarındaki artış, bir önceki yıldaki artışın neredeyse yarısı kadar gerçekleşti. 2005'te yüzde 54.5 olarak gerçekleşen büyüme hızı, 2006'da yüzde 21.7'ye geriledi. Temizlik ürünleri hariç tüm kategorilerde market markalarına olan tüketici sadakati arttı. Sadakatin en fazla arttığı kategori, kişisel bakım ürünleri oldu. Market markalarının Türkiye'de pazar büyüklüğü 700 milyon dolar civarında bulunuyor.