Türkiye,100 milyon litrelik rakı üretim kapasitesiyle yabancıları cezbetmeye devam ediyor. Tekel'in özelleştirilmesinin ardından yeni markalarla eski günlerine dönmek için gün sayan rakı; bira ve şaraba kaptırdığı tahtını geri almak için uğraşıyor. Bunun için gençleri ve kadınları da hedef kitlesine dahil eden Mey İçki, Elda İçecek, Tariş- Tat ve Burgaz sürekli yeni markalar çıkarıyor. Sadece iç pazarla yetinmeyen üreticiler, dünyanın dört bir tarafına da ihracat yapıyor. Mey İçki, 30 ülkeye ihracat yaparken; sadece bu yıl Avrupa'ya 3 milyon litre rakı gönderdi. Efe Rakı ise Almanya, Avusturya, Danimarka, Fransa, Hollanda, İngiltere, İspanya, Lüksemburg, ABD, Avustralya ve Uzakdoğu'ya ihracat yapıyor.