İspanyol devi Mondragon, Türk perakende sektörüne girmeye hazırlanıyor.
***
Mondragon, Türkiye'de hipermarket almak istiyor
Türkiye'de yatırımlarını sürdüren İspanyol Mondragon, perakende sektöründe yerli bir oyuncuyla ortaklığın sinyallerini veriyor. Mondragon'un ismi Maxi ile anılıyor.
Fagor Endüstriyel ile Türkiye'de ikinci fabrikanın temellerini atan İspanyol Mondragon Corporacion Cooperativa (MCC), perakende sektöründe yerli bir oyuncuyla ortaklığa hazırlanıyor. Gebze'de temelleri atılan ikinci fabrikanın tanıtımı için Antalya'da düzenlenen toplantıda konuşan Fagor Avrasya İhracat Müdürü Mario Lopez, "Türkiye'de farklı sektörlerde de yatırım yapmayı planlıyoruz. Çünkü dünyanın gözü Türkiye'nin üzerinde" dedi. Yeni yatırımın perakende sektöründe olacağının sinyallerini veren Lopez, Türkiye'nin kendileri için oldukça stratejik bir önemi olduğunu söyledi. Lopez, Hamoğlu Holding'e bağlı 'Maxi Market' ile ortaklık konusundaki söylentileri ise bu konuda yetkili olmadığı için cevaplamaktan kaçındı. Mondragon'un finans, endüstriyel ve dağıtım olmak üzere 3 ana grupta faaliyet gösterdiğini ifade eden Lopez, "Dağıtım zinciri içerisinde yer alan perakende sektöründe büyümeyi hedefliyoruz" diye konuştu.
10 milyon Euroluk yatırım Fagor Türkiye Genel Müdürü Güçlü Kaplangı ise, "1999'da 4 personelle faaliyete başlayan firmamız Türkiye genelinde 60 bayi ve 70 yetkili servise ulaştı. Bu yıl personel sayısı 85'e yükseldi. Sektörde 3'üncü sıradayız" dedi. İkinci fabrikanın yatırım maliyetinin 10 milyon euro olduğunu anlatan Kaplangı, şöyle konuştu: "2007'de faaliyete geçecek fabrikayla ikinciliği hedefliyoruz. Ciro hedefi 20 milyon euro."