Erkekler de çiğnemeye başladı sakız pazarı 225 milyon $ oldu
Sakız çiğneme alışkanlığı drajeli ürünler sayesinde erkekler tarafından da keşfedilince, pazar çok hızlı büyüdü. 225 milyon dolarlık bir pazar oluştu.
1998 yılına kadar 'baycan' ve 'bayram' gibi tekli ve şekersiz ürünlerin satıldığı sakız pazarı, firmaların birbirinden ilginç ve yeni ürünleriyle son 6-7 yılda adeta patlama gösterdi. Pazar 225 milyon dolarlık hacme ulaştı. Son dönemde ambalajlı ve tatlandırıcılı drajeli ürünlerin pazardaki kıyasıya rekabetine dikkat çeken Perfetti Van Melle Türkiye Direktörü Mehmet Yüksek, pazardaki hızlı büyümeyi sakız tüketiminin yayılmasına bağladı.
Büyüme hızı etkileyici Sakız pazarının yıllık yüzde 5-10 arasında büyüdüğünü kaydeden Yüksek, "1998'den itibaren Vivident'in drajeli sakızları pazardan hızla pay almaya başladı" dedi. Türkiye'de sakız çiğnemenin kadınlara özgü bir alışkanlık olarak görüldüğü yılların geride kaldığını ifade eden Yüksek, erkeklerin sigara içtikten sonra ağızlarının tadını değiştirecek Center Fresh gibi ürünlerin çıkmasıyla tüketimin katlandığını dile getirdi. Bu arada Perfetti Van Melle, çilek, karpuz, frambuaz, kivi, kavun ve limon karışımı olan 'full mix' sakızını satışa sundu.