Az şekerli çay içme talebi ambalajlı küp şeker üreticilerini tekliye yöneltti. Birçok firma üretim için sırada
***
Tek şekerli çay tutkusu yeni bir pazar yarattı
Tüketicinin çayın yanında verilen iki şekerin birini kullanıp diğerini kenara koyduğunu gören firmalar, ambalajlı tekli şeker üretimine ağırlık verince yeni bir pazar doğdu. Otel, lokanta ve kafeteryalarda ağırlıklı olarak tercih edilen ambalajlı tek şeker üretimi şimdilik sınırlı olsa da bu yöndeki talep hızlı bir yükseliş gösteriyor. Şu anda sadece Doğuş Çay ve Metro'nun Aro markasının bulunduğu pazara girmek için birçok firma hazırlık yapıyor. Aro markasıyla tekli küp şeker üretimi yapan Metro Cash & Carry Kuru Gıda Satınalma Müdürü Ömer Kozan, talebin İstanbul ve güneydeki turizm bölgelerinden geldiğini söyledi.
Yüzde 5-10 tasarruf Başlangıçta tekli küp şekerin satışları içinde yüzde 5 payı olduğunu belirten Kozan, şu anda bu oranın yüzde 20'ye çıktığını kaydetti. Kozan, tekli şekerle yüzde 5-10 tasarruf sağlandığını ifade etti. Doğuş Şeker Satış Pazarlama Müdürü Nilay Öz de, satış temsilcilerinin sahada aldıkları talebi kendilerine iletmesi üzerine 4-5 aydır tekli şeker üretmeye başladıklarını söyledi.