KDV, satış fiyatı üzerinden alınan bir vergidir. Bu nedenle KDV oranının indirilmesinin kime yarayacağını anlamak için indirimle birlikte malın veya hizmetin fiyatının inip inmediğine bakılır. Daha önce de turizmde KDV indirilirse bunun turizmcinin cebinde kalacağını, fiyatların değişmeyeceğini yazdım. Tekstilde KDV oranı indirildiği zaman birkaç büyük firma dışında indirimi fiyatlarına yansıtan olmadı. KDV satıcıya kaldı. Şimdi bebek maması, bisküvi ve çikolatada KDV indiriliyor. Aynı şeyin bu mallarda olmaması için bir neden yok. KDV indirimi bu mallar temel gıda maddesi sayılarak yapılacak. Temel gıda maddelerinde KDV indiriminin bu maddeleri kullananlara yansıması gerekir. Öyle ise indirimin amacına ulaşması için denetiminin de yapılması gerekir. Denetim yapılmazsa KDV indiriminin neden yapıldığı sorusu gündeme gelir. Yanıt aranırken de doğal olarak öncelikle sektörde faaliyet gösteren firmalar akla gelir. Bu firmaların hangileri olduğu gazetemizde de yer aldı. Gıda maddelerinde KDV'nin indirilmesini tabii ki ben de istiyorum. Ama indirilecek KDV'nin nereye gideceğine de bakıyorum. Çünkü 2007 bütçesinde vergilerde zaten enflasyonun ve büyümenin üstünde vergi artışı öngörülüyor. Peki, bisküvicilerden alınmaktan vazgeçilen vergi nereden alınacak? İnen KDV firmaların cebinde kalacak. Biz hem bisküvideki KDV'yi aynen ödeyeceğiz, hem de bu kadar vergiyi başka mallar üzerinden ödeyeceğiz. Belki benzin, belki otobüs bileti üzerinden ama mutlaka ödeyeceğiz. İletişimde durum biraz farklı. İletişimdeki vergiler faturalarda ayrıca gösteriliyor. Ücretlere zam yapılmazsa vergi indirimi doğrudan tüketiciye yansır.