BMD Başkanı Kızıltaş, Türkiye'nin AB tarafından taklitçilik konusunda 'kara liste'ye alındığını belirterek, 500 milyon dolarlık taklit ürün ihracatı bulunduğunu söyledi.
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Ali Murad Kızıltaş, AB'de 1998 yılındaki taklit hacminin 250 milyar euroya ulaştığını, ABD'de ise 2003 yılı itibariyle taklitçilikten kaynaklanan kaybın 200 milyar dolar civarında olduğunu söyledi. Kızıltaş, Türkiye'de ise taklitçiliğin önemli bir yeri işgal ettiği kayıt dışı ekonominin yurt içi milli gelire oranının yüzde 45'ler düzeyinde bulunduğunu belirtti. Kızıltaş, kayıt dışında yüzde 20'lik bir düzelmenin 5 ile 7.5 milyar dolarlık ek vergi anlamına geleceğini vurguladı. Kızıltaş, BMD üyesi Puma firmasının 2004 yılında 330 bin, 2005 yılında ise 411 bin taklit ürünü yakalattığını bildirdi. Ali Murad Kızıltaş, "Bir diğer örnek yazılım alanından verilebilir. 2005 yılında, Türkiye'nin de dahil edildiği coğrafi bölgede yazılım korsanlığı oranı yüzde 66 iken, bu oran ABD'de yüzde 20-35, Rusya'da ise yüzde 80 olarak gerçekleşmiştir. 2005 yılında dünya çapındaki toplam kayıp ise 34.3 milyar dolardır'' dedi. Tüm bu gelişmeler sonucunda Türkiye'nin Ekim 2006'da, AB Komisyonu tarafından taklit malların en çok üretildiği, tüketildiği ve geçiş yaptığı ülkeler arasında sayıldığını ve AB'nin kara listesine alındığını söyleyen Kızıltaş, "Taklitle Mücadele Komitesi'nin 10 Ekim 2006 tarihli toplantısında bu gerçek tarafımızdan da dile getirilmiş ve BMD'nin bu önemli sorunu çözmek için çabaladığı aktarılmıştır'' diye konuştu.
'KRİTERLERE UYUYORUZ' Kızıltaş, dernek üyelerinin uyduğu ve perakende sektörü için rehber niteliği taşıyan önemli kriterlerin, tüketicilerin gönül rahatlığıyla alışveriş yapabilmelerini sağladığını savundu. Kızıltaş, sahte ürün satmadıklarını ve kayıtlı ekonomi içinde faaliyet gösterdiklerini belirtti.