Sakın tuzağa düşmeyin Cep telefonlarına gelen tanıtımlarla ilgili yazımızın ardından mesaj yağmuru başladı. Meğerse bu konuda ne kadar çok mağdur varmış
Önce ki gün, "Kontörünesahipçık" başlıklı bir yazı yazmıştım. Cep telefonlarına gelen tanıtım mesajlarından sonra adeta 'soygun' yapıldığını ayrıntılarıyla anlatmıştım. Meğerse bu işten şikayetçi olan ne kadar çok insan varmış. Telefonlarım hiç susmadı. Türkiye'de 40 milyona yakın cep telefonu abonesi var. Bunların yüzde 10'unu bile ele geçirirseniz, büyük bir servet kazanabilirsiniz. O günkü yazımda da çağrıda bulunduk, bugün de tekrarlıyalım. Burada sorumluluk GSM operatörleri Turkcell,Telsim ve Avea'dadır. Çünkü tüketici bu şirketlere güvenerek hat satın almakta ve numarasını teslim etmektedir. Bu numaralar başkalarının eline nasıl geçiyor? Mesajlar nasıl gönderiliyor ve bu kontörler nasıl alınıyor? 900'LÜHATLARGİBİOLABİLİR Bu soruların cevaplarını bu 3 şirket vermeli. İnsanların mağduriyetlerini giderecek çözümü de açıklamalı. SanayiveTicaretBakanlığı da bu şirketlerle ilgili mutlaka harekete geçmeli. Çünkü çarşaf çarşaf ilanlar veriliyor. 'Bedavamelodi' çağrıları ile tüketici alda tılıyor. Burada sabit telefonlarda uygulanan sistem uygulanabilir. Ör neğin, 900'lü hatları kullanıma açtırmak için dilekçe vermek gerekiyor. Bu şekilde, aboneden dilekçe almadan bu tür melodi, resim, animasyon indirmek mümkün olmayabilir. GSM operatörleri, bu yöntemi yurt dışı aramalarında uyguluyor. İYİDÜŞÜNEREKKARARVERİN Bütün bunların yanında, cep telefonu aboneleri de dikkatli davranmalılar. Telefonlarına gelen tanıtım mesajlarına ya da internette gördükleri ilanlara mesaj gönderirken 2 kere düşünmeliler. Ücretsiz sanıp abone olduğunuz bu sistemlerin yüksek ücretlerle çalıştığını unutmayın. Alacağınız hizmetin bedelini iyi hesaplayın ve ona göre kararınızı verin. Eğer isteminiz dışında böyle bir olay gerçekleşmişse, bunun için de bağlı bulunduğunuz GSM operatörüne müracaat ederek iptal edilmesini sağlayın.
BUÖRNEKLERDERSOLSUN 1- "BAĞLI bulunduğum şirketin web sayfasından ücretsiz melodi sayfalarına girdim. Bu sayfalarda 'Ücretsiz' yazan 20 adet melodi ile birkaç filmi indirmeye çalıştım ve bazılarını indird im. Ama ay sonu faturam geldiğinde, toplam borcum 773 YTL idi. GSM şirketimi aradım, 'Bizimle ilgisi yok' dediler. Hattım, faturayı ödeyemediğim için kapandı." 2- "TELEFONUMDAN sürekli kontörler gidiyordu. Edirne'deki bayiye sorduğumda, müzik kulübüne üye olmuş olabileceğimi, sorunun bundan kaynaklandığını söyledi. Fakat bunu müşteri hizmetlerinin kapatabileceğini belirtti. Benim böyle bir anlaşma, sözleşme gibi yazılı bir belge ve imza vermememe rağmen, istemeden üye yapılmış olabileceğim aklıma bile gelmemişti. Meğer gelen bir mesaja 'Müzik indir' demeniz yeterli oluyormuş. Bir türlü kapattıramayınca, sonunda hattımı iptal ettirme kararı aldım." 3- "OYUN ve melodi adı altında mesajlar geliyordu. Daha sonra bana ne oyun ne de melodi gönderdiler, ama düzenli olarak kontörlerim silinmeye başlandı. Bunu çözmek için girişimlerimin hepsi sonuçsuz kaldı. Çünkü karşımda muhatap bulamıyorum."