Türk Hava Yolları'nın (THY) 2005 yılı hesap ve işlemlerini inceleyen TBMM KİT Komisyonu üyeleri, rötarlı kalkışlarla özel hava yollarına kaptırılan yolculara kafayı taktı. THY Genel Müdürü Temel Kotil'in verdiği bilgiye göre, rötarlı kalkış başına ortalama gecikme bu yılın ilk 5 ayında 56 dakika oldu. Kotil, THY acentalarının, sözleşmeye aykırı olarak özel havayolu şirketlerinin biletlerini satması nedeniyle yolcu kaybı yaşandığı iddialarını ise reddetti. THY Genel Müdürü Temel Kotil, Teftiş Kurulu'nun nihai değerlendirmesinde özel havayollarının biletlerinin ne kadarının THY acentalarınca düzenlendiğine ilişkin sağlıklı bir veriye ulaşılamadığının altını çizdi ve şöyle devam etti: "Özel havayollarının kendi rezervasyon sistemlerini kurmaları, e-bilet basma avantajı sunmaları, meydan ofislerinde biletleme yapmaları, yolcunun cep telefonuna gönderdikleri kısa mesaj şifreleriyle seyahat imkanı tanımaları, Atlasjet'in 10 bin dolar karşılığı bir çeşit internet acentalığı vermesi dikkate alındığında özel havayollarının pazarda pay almasının sadece THY acentalarından yararlanmaları şeklinde izah edilmesi mümkün değildir. Örneğin, Pegasus'un Sabiha Gökçen Havalimanı'nı ana üs olarak kullanması, pazardan pay almasına sebep olmuştur. Ekonomik kabin dolduğunda business'ta yer almak durumunda kalan yolcuların THY'de bilet bulamayınca, özel havayollarıyla uçmak zorunda kaldıkları bilinmektedir."