İDO yakışanı yapmalı İstanbulDenizOtobüsleri'nden ( İDO ) hızlı feribota bilet alıp, çeşitli sebeplerden zamanında feribota binemeyenlerin sıkıntısına ilgililerin çözüm bulması gerekiyor. Aksi halde modern bir hizmetin, can yakan haksız uygulamalarını hoş karşılanır mı? Mesela, YenikapıBandırma arasındaki feribota 2 gün önceden bilet alıp 150 YTL ödeyen bir ailenin, feribotu bile bile kasten kaçırma gibi bir durumu olabilir mi? Elbette olamaz. Peki, İDO turnikelerine ya da iskeleye geldiler, feribot gitmiş. Yerine, yedeklerden bir araç alınmış. 150 YTL ödenmiş biletleri ne oluyor, dersiniz? Halihazırdaki İDO'nun uygulamasına göre, yanıyor. Hiçbir hak iddiası söz konusu değil. İlk zamanlar uçaklardaki havayı andıran şekilde hizmet veren İDO'da bu tarz ilkel uygulamalar pek göze batmıyordu. Biletli olduğu halde binemeyerek, feribotu kaçıranlar bir suçlu gibi biletinin yanmasına ses çıkarmıyordu. Ama artık uçaklar otobüslerle yarışır hale gelince müşteriye hizmet daha da ön plana çıkmaya başladı. Dolayısıyla taşınmayan yolcunun parasına birçok havayolları bile promosyonlu bilet olmadığı sürece el koymazken, İDO'nun bunu uygulamaya devam etmesi makul mu? Mesela; bilet aldığı halde feribota yetişemeyenlerin bilet ücretlerinden yüzde 25-30 oranında ceza kesebilir. Ancak "Yandı, üzerine 1 bardak su iç" demek yerine, istendikten sonra müşteriyi memnun edecek çok sayıda çözüm bulanabilir. Bu uyarılardan sonra biliyorum ki İDOGenelMüdürüAhmetPaksoy kesin bir çözüm bulur. Belki de rahatsızlık sebebi olan bu konuyu sorun olmaktan çıkarmak üzeredir. Çünkü, İDO'nun feribotlarında kablosuz internet kullanılabiliyor, bilet satışlarının yüzde 30'u internet üzerinden yapılıyor. Yani İDO, teknolojiyi son sürat takip ederek, modernleşiyor. Artık müşteri memnuniyetini de ön planda tutmaları gerekir. Yakında YenikapıMudanya hattı da açılacak. Kısa süre önce hizmete giren PendikYalova arası seferler, yüzde 80 doluluk oranıyla gerçekleşiyor. Yeni iskeleler yapılıyor. Daha fazla yolcu taşımak için büyümeye çalışan, diğer ulaşım modlarından pay alan İDO'nun, müşterisine yönelik iyileştirmeler yaparak verdiği hizmeti de kaliteli hale getirmesi gerekiyor. Cuma günü görüşmek dileğiyle, iyi bayramlar...