Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Saklambaç | Astroloji | Ana Sayfa 14 Ekim 2006

Turizm ve havacılıkta sıkıntılı günler

Turizm sektöründe, 2005 yılı rakamlarını yakalamak hayal oldu. Gelecek yıl da bu yılın yüzde 10-15 üzerine çıkılması bile zor görünüyor. Bu tablonun sessizce dile getirdiği bir şey var ki, iyi okunması gerekir.
Bu kış sezonu otellerimiz yine el değiştirmeye, iflasını istemeye ve satılık listesine konmaya başlayacak. İş dünyasının Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB ) gibi çatı örgütleri ile Kültür ve Turizm Bakanlığı 2006'daki bu kötü gidişatı görüp önlem alamadıklarına göre, kış sezonuyla başlayacak turizm çöküntüsü için de bir politikaları, tedbir paketleri söz konusu değil, denebilir.
Benzer durum, turizmin çok yakınında, onunla iç içe geçmiş pozisyonda olan havacılık sektörü için de geçerli. Halihazırda 3-4 havayolu var, iflas bayrağını çekmek üzere. Öyle ki içlerinden biri, değerinin ve potansiyelinin çok üzerinde reklam yaparak aldığı kredileri döndüremez hale geldi...
Turizm ve havacılık sektörünün önemli isimlerinden, Kemer'e, Amsterdam mimarisiyle Orange County Resort Hotel'i inşa eden, uzun yıllar yurtdışından ülkemize turist taşıyan Inter Havayolları'nın sahibi Ömer Torosluoğlu da bu kışın zor geçeceğini düşünüyor. Torosluoğlu, gelecek yılın da pek parlak görünmediğine işaret ediyor.
Ülkemizdeki havayolu şirketleri, iç hatlarla birlikte, charter piyasasında turist ve işçi taşımacılığı yapıyor. 10-15 yıl öncesinin havacılığı, uçakçılığı yok artık. Lastik eskidiğinde değil, hizmet ömrünü tamamladığında, bazı donanımlar sorun çıkardığı için değil teknik prosedürler çerçevesinde değiştirilmesi, kontrolü gerekiyor. Bu da eski alışkanlıkları bırakmak istemeyen bazı havayolu şirketlerimizin yeni düzene, kurallara intibasında sorun çıkarıyor. Avrupa'da sıkı kontroller olduğundan mecburen uyuyorlar. Böylece sırtlarına hesabını unuttukları yeni ek maliyetler biniyor.
Sonra, Low Coast Cariier (LOW) mantığını yanlış anlayıp, uçuş maliyetlerini azaltmak yerine bilet fiyatını aşağı çeken şirketler ve bu mantıkta olan yöneticiler ortaya çıkıyor. Ne yazık ki Türk Hava Yolları (THY) da aynı yöntemi deneyenlerin başında geliyor. Ve şirketler yükselmeye değil, kan kaybetmeye başlıyor.
Turizm sektörü için de aynı şeyleri hükümet tarafı için söylemek mümkün. En azında Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ayarında, turizm sektöründen anlayan bir bakan gerekiyor. AK Parti yetkililerinin 2007 seçimleri sonrası bu talebi gündeme almasında fayda var.
GÜNCEL
Aşk Aşk mı yakar aşık mı
Taksi şoförü Ahmet Gergin, yakılarak öldürülmüştü. Zanlı ise yasak...
Hoca iyice 'karıştı'
Cemaate yüzen camii
Kıymet biliyorlar
'Adnan Oktar beyin yıkıyor'
Sahte kaymakam garson çıktı
Fitre kimlere verilir?
SPOR
İnadına İnadına 72 bin kişi
...Ancak açıkladığı önlemler, maça gitmenin hiç de kolay olmayacağını...
Bin pişman
Bahane kalmadı
Eric Gerets'ın hesabı tutmadı
Dönüm noktası
Kaptanların prim jesti
Oldu da bitti maşallah
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
HAVA DURUMU
ISTANBUL - Par. Bul. 22 C,Açık 14 C
ANKARA - Par. Bul. 19 C,Par. Bul. 7 C
IZMİR - Açık 29 C,Açık 15 C
ANTALYA - Par. Bul. 30 C,Açık 20 C
ADANA - Yağmur 28 C,Par. Bul. 18 C
EKONOMİ
IMKB E: 38.486,090 D:% 0,44
DOLAR S: 1,467 D:% -0,95
EURO S: 1,838 D:% -1,05
AKTÜEL
GÜNE BAKIŞ
EKONOMİ
GÜNCEL
  Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Saklambaç | Astroloji | Künye | Ana Sayfa
    Copyright © 2003, 2006 - Tüm hakları saklıdır.
Merkez Gazete Dergi Basım Yayıncılık Sanayi ve Ticaret A.Ş.
Üretim ve Tasarım  Merkez Bilgi Grubu