Marketlerdeki araç güvenliği şirkete ait Alışveriş merkezlerinin otoparklarındaki hırsızlık olaylarında şirketler sorumluluk almak istemezken, Yargıtay bunun tam tersini söylüyor
Gerek alışveriş merkezleri gerekse süpermarketlerin otoparklarına arabalarımızı koyuyoruz. Bu otoparklarda sık sık hırsızlık olayları yaşanıyor. İşte bu noktada zararı kimin tazmin edeceği hep tartışılıyor. Birçok alışveriş merkezi ve otopark, duvarlara "Eşyalarınızınkaybolmasındanmüessesemizsorumludeğildir" yazısı koyarak kendisini kurtarmaya çalışıyor. Bazısı ise bu yazıyı park fişinin arkasına yazıyor. Fakat bu uyarının hiçbir hukuki değeri yok. Bunu ben değil Yargıtay söylüyor.
SADECE'GEÇMİŞOLSUN' Geçtiğimiz günlerde Ümraniye'de bir süpermarkette yaşanan hırsızlık olayı, tartışmaları yeniden alevlendirdi. EczacıbaşıHoldingBasınİlişkileriMüdürüCemTanrıkılıcı'nın başına gelen hırsızlık olayında, marketin güvenlik görevlileri sorumluluğu almak istemedi. Tanrıkılıcı'nın aracının kapısı kırılarak değerli eşyaları çalınmış, ama şirket sadece "Geçmişolsun" diyerek olayı kapatmıştı.
ÖNLEMLERARTIRILSIN Geçmişte benzer bir olay İstanbul'da büyük bir alışveriş merkezinin otoparkında da yaşanmıştı. Aracında bulunan değerli eşyaları camı kırılmak suretiyle çalınan vatandaşın tazminat davası, yerel mahkemede reddedildikten sonra Yargıtay'a gitmiş ve oradan ders niteliğinde bir karar çıkmıştı. Yargıtay bu tür yerlerde güvenliğin sorumlu olduğuna ve duvarlardaki "Sorumlulukalmayız" yazılarının hukuki olmadığına karar vermişti. Bu durumda tartışmaların da son bulması gerekiyor. Alışveriş merkezi ve süpermarket yönetimleri, kendilerine emanet edilen tüm araçlardan da sorumlu olduklarını bilmeli ve buna göre güvenlik tedbirlerini artırmalılar.