Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Saklambaç | Astroloji | Ana Sayfa 24 Eylül 2006

Otobüsçülerin yanlışı

İç hatlardaki hareketlilik maalesef dışarıdan gelen turist trafiğinde görülmüyor. Aksine geçen yılla kıyasladığımızda ciddi bir azalma söz konusu. Ayrıca gelen turistlerin taşınma oranlarında da yabancıların ciddi bir ağırlığı söz konusu. Türk sivil havacılığının sadece içeride değil, dış piyasada da etkili olacak şekilde gelişmesi şart.
Türk Hava Yolları'nın (THY) geldiği nokta ortada ama Onur, Pegasus ve Atlasjet gibi Türk şirketleri henüz bölgesel bir güç konumuna gelmedi. THY'den sonra ikinci bir uluslararası markamız da maalesef oluşmadı. Ancak ulaşım modları arasında devrim gibi gelişen havacılık sektörüne paralel olarak kara taşımacılığı da mevzuatların değiştirilmemesi sebebiyle geriye doğru gitmeye başladı. Havacılık sektöründeki benzeri rekabetin otobüs firmalarına tanınması gerekir. Dışarıdan bakınca böyle bir eksiklik göze çarpıyor. Fakat unutulan bir şey var; karayolu taşımacılığı için getirilen rekabeti kısıtlayıcı önlemlerin ciddi bir geçmişi söz konusu.

Rekabete
açılmalılar
Türkiye'nin değişen yüzüyle birlikte otobüs firmalarının da kesinlikle değişmiş olduğuna ve değişeceğine inanarak, bu piyasanın da kontrollü bir şekilde rekabete açılması faydalı olacaktır. Otobüs firmalarının da uçaklarla rekabeti gözlerine kestirmelerinin yanlış olduğunu bilmeleri gerekir. Zira ayrı kulvarlarda, farklı hızda seyreden iki mod yarışında elbette hızı ve ataklığı daha çok olan kazanır.
Diğer taraftan rakamlara baktığımızda henüz havayolları doyum noktasına veya olması gereken piyasa payına ulaşmış değil. Yıllardır otobüs firmaları lehine işleyen şartlar ters dönmesine rağmen ulaşım modları arasında taşlar henüz yerine oturmamıştır. Şu an taşımacılıkta yaklaşık yüzde 5-6 civarında pay alan havayollarının, gelecek yıllar bu oranı yüzde 20'lere kadar çıkarmaları söz konusu. Çünkü, 10 saat üzerindeki seyahatlerin karayoluyla yapılması doğru değildir Tüm Otobüsçüler ve İşletmecileri Federasyonu (TOFED), havayolu şirketlerinin kullandığı uçak yakıtından ÖTV alınmamasının haksız rekabete neden olduğunu uzun bir süre gündeme getirdiler, ama sonuç alamadılar. Çünkü uçaklardan 'üst geçiş parası' gibi benzeri bir kalemin alındığını unutmuşlardı. Zaten, uçakları örnek göstererek, yola çıkmaları da ayrı bir yanlıştı.
Özetle; herkes kendi yolunda gitmek zorunda.
GÜNCEL
Yeni Yeni hayat
ABD, her yıl Green Card ile farklı ülkelerden 55 bin kişiye...
Hoşgeldin Ramazan
Olüm ihalesi
Araya Rus girdi
İstanbul'un suyu çıktı
Kementli dehşet
Antrenmanda can verdi
SPOR
Hasret Hasret 10'unla bitti: 3-1
Bordo-Mavililer, Ersen Martin (2) ve Gökdeniz'in golleriyle Cimbom'un...
Rus ruleti!
İnancın zaferi
26 dakika dayanabildi
Golün tescilli markası
Kimseyi isime karıstırmam!
Fener'e ilk darbe: 69-75
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
HAVA DURUMU
ISTANBUL - Yağmur 22 C,Yağ. Ola. 16 C
ANKARA - Yağmur 17 C,Par. Bul. 8 C
IZMİR - Yağmur 25 C,Yağmur 14 C
ANTALYA - Yağmur 27 C,Par. Bul. 19 C
ADANA - Yağmur 29 C,Par. Bul. 20 C
EKONOMİ
IMKB E: 36.390,010 D:% -3,71
DOLAR S: 1,522 D:% 2,46
EURO S: 1,945 D:% 3,10
AKTÜEL
GÜNE BAKIŞ
EKONOMİ
GÜNCEL
  Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Saklambaç | Astroloji | Künye | Ana Sayfa
    Copyright © 2003, 2006 - Tüm hakları saklıdır.
Merkez Gazete Dergi Basım Yayıncılık Sanayi ve Ticaret A.Ş.
Üretim ve Tasarım  Merkez Bilgi Grubu