SanayiveTicaretBakanıAliCoşkun, 1 Eylül tarihli " Türkçekiminumurunda?" başlıklı yazıma gönderdiği açıklamada, "Türkçetanıtımvekullanımkılavuzubulundurmazorunluluğunudenetlemegörevinivatandaşayüklediğimşeklindekideğerlendirmenizekatılmadığımıbelirtmekisterim"diyor. Ancak, ben bu köşede, elimde dokümanları da olan somut bir örnek vermiştim. SayınCoşkun, bu konuya hiç değinmemiş. Bakanlık bünyesinde bu konuya eğilen, inceleyen var mı? Müfettişlerin, ürünlerinin içine Türkçe kullanma kılavuzu koymayan Clarins hakkında ceza kesip/kesmediklerini bilmiyorum. Yazım bir ihbar olarak görülseydi ya da bu konuda bir inceleme yapılmış olsaydı, herhalde SayınCoşkun açıklamasında yer verirdi. Cezalarcaydırıcımı? Fakat SayınCoşkun'un bize gönderdiği açıklamada güzel bilgiler var: "2006yılınınilk8ayıiçindebakanlığımabağlıbirimlerce,Türkçetanıtmavekullanmakılavuzuyönüyle3bin245firmada9bin804üründenetlenmişve452firmada4077SayılıKanun'aaykırılıktespitedilerekidariyaptırımuygulanmıştır." Ayrıca, 2005 yılında 47 bin 910 tüketici başvurusu hakemheyetlerine ulaşmış ve bu başvuruların yüzde 94'ü tüketiciler lehine sonuçlanmış. Tüketici şikayetlerinin çok olması acaba cezaların az ya da zayıf olmasından kaynaklanıyor olabilir mi? Yaşadığım ve bildiğim bazı örnekler, cezaların caydırıcı olmadığı yönünde. Tatminedicideğil Sayın Coşkun'un açıklamasındaki en önemli bölüme, klavye tartışmasına da göz atalım: "PiyasadaQklavyevar,Fklavyeyokşeklindekitespitinizkonusundabilgivermemgerekirse;4077SayılıTüketicininKorunmasıHakkındaKanunveilgiliuygulamayönetmeliğidikkatealındığında,bilgisayarlarınQveFklavyeilesatılmasınıdüzenleyenherhangibirhükümbulunmamaklaberaber,TürkStandartlarıEnstitüsütarafındanhazırlananveyürürlükteolan'TSISO/IEC88599VETS2117AlfanümerikTürkKlavyelerinTemelDüzeniİkiElleKullanılan'standartlarınınbulunduğunu,ancaksözkonusustandartlarınihtiyariolduğunuhatırlatmakisterim ." Açıklamanın özeti: "Bukonudaçözümyoktur."SayınCoşkun'a açıklamaları için teşekkür ediyorum. Fakat klavye konusu tatmin edici değil.