UlaştırmaBakanlığı yetkilileri, bazı havayollarını kapatmaya, bazılarının da uçuşlarını durdurmaya hazırlanıyor. Kısa süre önce buradan, "Havadayaprakdökümüolurmu?" diye sormuştum. Cevabını erkenden ve keskin bir şekilde aldım. Halihazırda gündemde iki problemli havayolu var. Bazıları da görebildiğim kadarıyla sırada. Eğer durumlarında bir düzelme olmazsa vaziyetleri vahim görünüyor... Çünkü, bazı havayollarının sadece kağıt üzerinde uçakları var. Ayrıca, var olan uçaklarında motorları yok. Yani isteseler de uçuramazlar. UlaştırmaBakanlığıSivilHavacılıkGenelMüdürlüğü(SHGM) yetkilileri, ciddi bir çalışma başlatmış durumda. Yeni kurulan ve genel müdürünü taciz gibi iddialarla şirketin başından uzaklaştırmaya çalışan BestHavayolları'nın ise, yönetim kadrosu tamamen boşalmış durumda. BestHavayolları, uçuş emniyeti açısından olması gereken kritik yetkililerden yoksun bir şekilde faaliyet gösteriyor. Şirketi vekaleten yönetenlerin ise bırakın havacılıktan anlamayı, eğitimleri olmadığı gibi, yönetim becerileri de 'taciz'le işten adam kovdurma seviyesinde... BestHavayolları'nın patroniçesi BahtışenTunca'ya ve UlaştırmaBakanlığı yetkililerine açık ve net sormak istiyorum: Genelmüdürüolmayan,uçuşişletmebaşkanıistifaeden,eğitimbaşkanındanmahrumkalanbirşirket,nasıloluyordahalenfaaliyetgösterebiliyor?Buşirketinoperasyonlarınıkim,hangiyetkiyleyaptırıyor? Bütün bu olumsuzluklar üzerine bir de piyasadaki yoğun rekabeti eklediğimizde, özel hava yollarında maalesef yaprak dökümü olacak. PegasusHavayolları'nın dün açıkladığı ücret politikası, iç hatlarda özel sektörün en büyük havayolu OnurAir, reklamlarıyla iddialı Atlasjet ve ikinci şirketi kurma hazırlığındaki TürkHavaYolları(THY) cephesinde hareketlilik yaşanacak. Bu yoğun rekabet ortamında diğerleri nasıl yaşayacak, bekleyip göreceğiz... PegasusHavayollarıYönetimKuruluBaşkanıAliSabancı'nın kendisine has yöntemiyle stratejiler belirlemesine; THY var olan gücünün çok azını hareket ettirerek, OnurAir tecrübesini devreye sokarak, Atlasjet de ataklığını kullanarak cevap verebilir. Ancak, bazı havayollarının operasyon gelirleri yok ve zararına uçuş yapıyor, geleceğe yatırım için politika geliştiriyor. Yani kim güçlü, kim zayıf belli değil. Özetle, önümüzdeki kış sezonu birçok şeyin açığa çıkmasına sebep olacak. Dileyelim sektör ciddi yara almadan toparlansın...