Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Papatya | Astroloji | Ana Sayfa 16 Eylül 2006

Havada yaprak dökümü erken başlayacak

Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri, bazı havayollarını kapatmaya, bazılarının da uçuşlarını durdurmaya hazırlanıyor. Kısa süre önce buradan, "Havada yaprak kümü olur mu?" diye sormuştum. Cevabını erkenden ve keskin bir şekilde aldım. Halihazırda gündemde iki problemli havayolu var. Bazıları da görebildiğim kadarıyla sırada. Eğer durumlarında bir düzelme olmazsa vaziyetleri vahim görünüyor...
Çünkü, bazı havayollarının sadece kağıt üzerinde uçakları var. Ayrıca, var olan uçaklarında motorları yok. Yani isteseler de uçuramazlar. Ulaştırma Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) yetkilileri, ciddi bir çalışma başlatmış durumda.
Yeni kurulan ve genel müdürünü taciz gibi iddialarla şirketin başından uzaklaştırmaya çalışan Best Havayolları'nın ise, yönetim kadrosu tamamen boşalmış durumda. Best Havayolları, uçuş emniyeti açısından olması gereken kritik yetkililerden yoksun bir şekilde faaliyet gösteriyor. Şirketi vekaleten yönetenlerin ise bırakın havacılıktan anlamayı, eğitimleri olmadığı gibi, yönetim becerileri de 'taciz'le işten adam kovdurma seviyesinde...
Best Havayolları'nın patroniçesi Bahtışen Tunca'ya ve Ulaştırma Bakanlığı yetkililerine açık ve net sormak istiyorum: Genel müdürü olmayan, uçuş işletme başkanı istifa eden, eğitim başkanından mahrum kalan bir şirket, nasıl oluyor da halen faaliyet gösterebiliyor? Bu şirketin operasyonlarını kim, hangi yetkiyle yaptırıyor?
Bütün bu olumsuzluklar üzerine bir de piyasadaki yoğun rekabeti eklediğimizde, özel hava yollarında maalesef yaprak dökümü olacak. Pegasus Havayolları'nın dün açıkladığı ücret politikası, iç hatlarda özel sektörün en büyük havayolu Onur Air, reklamlarıyla iddialı Atlasjet ve ikinci şirketi kurma hazırlığındaki Türk Hava Yolları (THY) cephesinde hareketlilik yaşanacak. Bu yoğun rekabet ortamında diğerleri nasıl yaşayacak, bekleyip göreceğiz...
Pegasus Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı'nın kendisine has yöntemiyle stratejiler belirlemesine; THY var olan gücünün çok azını hareket ettirerek, Onur Air tecrübesini devreye sokarak, Atlasjet de ataklığını kullanarak cevap verebilir. Ancak, bazı havayollarının operasyon gelirleri yok ve zararına uçuş yapıyor, geleceğe yatırım için politika geliştiriyor. Yani kim güçlü, kim zayıf belli değil. Özetle, önümüzdeki kış sezonu birçok şeyin açığa çıkmasına sebep olacak. Dileyelim sektör ciddi yara almadan toparlansın...
GÜNCEL
Hocaya Hocaya '0' puan
Sınava kısa kollu elbise ile gittiği için öğretmeninin 'E-5'e git'...
Düdüklü kumar
Milliye yok, dansçıya var
Saniye saniye takip
Fındıktan canavar çıktı
İki asırlık ceza
İstanbul'a metrobüs
SPOR
Fener'in Fener'in ilk adayı Yanal
UEFA Kupası'nda Randers önündeki kötü futbol ve turun kaybedilme...
Denizli maçında kavga etmişler
Polat raconu kesti!
En çok G.Saray'dan çektik
UEFA'da final mi? Bu mümkün...
Sivas uyarısı
Lider Manisa: 5-0
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
HAVA DURUMU
ISTANBUL - Par. Bul. 25 C,Par. Bul. 16 C
ANKARA - Par. Bul. 24 C,Par. Bul. 9 C
IZMİR - Par. Bul. 30 C,Açık 18 C
ANTALYA - Açık 33 C,Açık 22 C
ADANA - Açık 32 C,Açık 21 C
EKONOMİ
IMKB E: 38.143,910 D:% 1,77
DOLAR S: 1,468 D:% -0,51
EURO S: 1,858 D:% -1,09
AKTÜEL
GÜNE BAKIŞ
EKONOMİ
GÜNCEL
     
  Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Papatya | Astroloji | Künye | Ana Sayfa
     
     
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
Merkez Gazete Dergi Basım Yayıncılık Sanayi ve Ticaret A.Ş.
Üretim ve Tasarım  Merkez Bilgi Grubu