Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Papatya | Astroloji | Ana Sayfa 13 Eylül 2006

Havada yaprak dökümü olur mu?

Yoğun bir yaz sezonun ardından, özel sektör havayolu işletmelerinden kötü haberler duymaya hazır olun. Bir veya birkaç uçakla kurulup en yoğun günlerde bile uçamayan, elindeki uçakları bazı havayollarına kiralayarak ayakta duran şirketlerin geleceği pek parlak görünmediği gibi diğerleri için de iyi günler geride kalacak gibi bir hava söz konusu...
Havacılık sektörünün ilk defa piyasa şartları çerçevesinde kendi kendisine bir operasyon geçireceğini söyleyebiliriz. Yoğun rekabet şartlarına dayananlar ayakta kalacak, diğerleri tasfiye olacak.
Türk Hava Yolları'nın ( THY) 90'lı yılların başında kurmuş olduğu Boğaziçi Hava Taşımacılığı A.Ş. (BHT) benzeri bir yapılanmaya gitmesi, özel sektör havayolları cenahında bir sıkıntıya sebep olabilir. Ancak, bunu gerekçe göstererek iç hatlardan çekildiğini anlatmaya çalışanların ya da çalışacak olanların muhakkak surette başka problemleri vardır. Aksi halde Turkish Express markasıyla bir uçuş dahi yapılmadan gürültü kopartılmasının bir anlamı yok.
THY'nin ikinci bir markayla pazara girmesine gerek var mı? Bu, THY yönetiminin bileceği bir iş, ama büyüyen THY'nin yine büyüyen özel havayollarıyla bu tarz sorunlar yaşaması normal. Ancak Turkish Express markasıyla özel hava yollarıyla ciddi rekabet başlatılacağına dair haberler, pozisyonu güçlü olan özel havayollarında da ciddi anlamda sıkıntıya sebep olacak. Havacılığın geleceğine çekidüzen verecek makam ve otorite ise Ulaştırma Bakanlığı'dır.
Şimdi, THY'nin geçmiş dönemde kurduğu BHT'siyle yeni markasını karşılaştırdığımızda piyasa şartlarının pek de benzer olmadığı ortaya çıkıyor. O dönemde özel havayolları iç piyasada yoktu. Hava trafiği bu kadar canlı değildi. Şimdi havayolu sektörü her türlü oyun için müsait bir zemine sahip. Fakat, ülke olarak bu gelişmelerden iyi markalar çıkartmamız gerekiyor. Bunun için de çok güçlü olana, zayıfları ezdirmemek için piyasa şartları çerçevesinde önlemler icap ediyor.
Çünkü, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın başlattığı reformlarla bu güne gelen havacılık sektöründe hiçbir yetkili kaliteli hizmet verdiği için yolcu sayısını artırdığı iddiasında bulunamaz. Sektöre yönelik ciddi düzenlemeler yapıldı, yolcu sayısı da uçak sayısı da arttı. Küresel piyasada da hava trafiği canlandı. Türkiye'ye yönelik hava trafiğinde yabancı havayollarının aldığı payda ortada. Dolayısıyla iç piyasada kargaşaya değil düzene ihtiyaç var.
GÜNCEL
El El Hayat'ta Türk ilanı
Sarıyer'deki yalısını ve arsasını Araplar'a satmak isteyen bir Türk...
Darbeli milyoner
Öğreten ceza
Bingöllü zenci!
Naklen hapse
Kardak fatihi pilot VIP'lerin...
Rezaletin adresi Gölbaşı
SPOR
0 0 isabet 1 puan: 0-0
Aslan rakip kaleye maç boyu 10 şut attı, ancak bunlardan hiç biri...
Tüm oklar Gerets'e
Bu ne yaman çelişki!
Yönetime isyan
Rezaletin boyu 18 km
Barca'dan muthiş start: 5-0
Sola yeni formül
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
HAVA DURUMU
ISTANBUL - Par. Bul. 24 C,Açık 16 C
ANKARA - Par. Bul. 23 C,Par. Bul. 10 C
IZMİR - Açık 32 C,Açık 18 C
ANTALYA - Açık 33 C,Açık 22 C
ADANA - Açık 33 C,Açık 23 C
EKONOMİ
IMKB E: 37.624,540 D:% 1,22
DOLAR S: 1,477 D:% -0,84
EURO S: 1,875 D:% -0,71
AKTÜEL
GÜNE BAKIŞ
EKONOMİ
GÜNCEL
     
  Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Papatya | Astroloji | Künye | Ana Sayfa
     
     
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
Merkez Gazete Dergi Basım Yayıncılık Sanayi ve Ticaret A.Ş.
Üretim ve Tasarım  Merkez Bilgi Grubu