Çin, Almanya pazarında fiyatlarını yarı yarıya düşürmesine rağmen Türkiye ile rekabet edemiyor. Orakçıoğlu, tekstilde markalaşmanın önemine dikkat çekti.
İHKİB Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, dünyanın en önemli hazır giyim ve konfeksiyon pazarlarından biri olan Almanya'da, 1999'dan bu yana Çin'in fiyatlarını yarı yarıya düşürmesiyle İtalya'nın yüzde 36.4'lük ihracat kaybına uğramasına karşın, Türk hazırgiyim ve konfeksiyon ihracatçısının ihracatını artırıp pazar payını koruduğunu söyledi. İTKİB Ar-Ge Şubesi Eurostat verilerine dayanarak hazırlanan raporu değerlendiren Orakçıoğlu, Almanya'nın 2005'de 21.3 milyar euroyla dünyanın en önemli ithalatçı ülkelerinin başında geldiğini kaydetti. Orakçıoğlu, hazırgiyim ve konfeksiyon ihracatının yüzde 27'sine sahip olan Almanya'nın, Türkiye'nin en büyük pazarı olduğunu belirtti. Orakçıoğlu, Türkiye'nin kaliteye, tasarıma, yaratıcılığa, markalaşmaya önem vererek, değişim ve gelişimi gerçekleştirdiğini, bunun yarattığı güçle de Almanya pazarında payını koruduğunu vurguladı.