Tatil skandalları Yabancı turist gelmiyor, yerli turiste yöneldik. Onları da perişan ediyoruz. Rezil olan olana...
Kuş gribi, Körfez Krizi, dolar, derken turizm sektörü kötü bir sezon geçirdi, geçiriyor. Şimdi umut kış turizminde. Peki turizmcilerimiz ağlarken, hataları olmuyor mu? Çuvaldız ellerinde dolaşırken, iğneyi kendilerine batırıyorlar mı?
Noterhanımanlattı Yabancı turistler gelmeyince "Yerlituristleriçekelim" diye kampanyalar başlattılar. "Yerliyepahalıyabancıyaucuz" mantığını değiştirmek için uğraştılar, ama bindikleri dalı kesmeye devam ediyorlar. Tesisler ile tur şirketleri arasında irtibat zayıf. Ya da kasıt var. Çünkü gazetelerde çarşaf çarşaf ilanlarla tatile çıkan insanlardan bana mektup yağıyor. Vadedilen oteller ya da tesisler hayal çıkıyor. İnsanlar para ödeyip heves içinde tatile gidiyor ve rezaletle karşılaşıyor. Şikayetlerde en çok, kaba davranıştan, beklentilerin çıkmamasından ve kötü hizmetten yakınılıyor. İşlerinden ilginç olan bir tanesini sizle paylaşacağım. Gerekirse diğerlerini de burdan yazarız. İşte Rize'nin Kalkandere ilçesinde noterlik yapan NurgünCeylan'ın anlattıkları: "Türkiye'nin sayılı tur şirketlerinden birisiyle anlaşıp Bodrum Yalıkavak'ta üç yıldızlı bir tesiste dört kişilik yer ayırttık. Tatil bize zehir oldu. Çünkü gittiğimizde otelin hiç de vadedilen özellikleri içermediğini gördük. Buna tur şirketinin yetkilisi de şahit oldu. Havuz küçücüktü. Deniz pisti. Sahil de yer yoktu. Odalar bakımsızdı. Sifonları çalışmıyor, TV leri tavana bakıyordu. Biz otelde kalmak istemedik ve başka bir otele yönlendirildik. Ama o gece için konaklama parası aldılar. Kalmadığımız kullanmadığımız otele para ödedik..." Yalıpark Otel'in Genel müdürü MetinOkçuoğlu suçlamaları kabul etmeyerek her türlü hizmeti verdiklerini belirtiyor ve "Anlaşma gereği üç gün kalınacaktı. Biz karara saygı gösterdik ve üç gün alınacak parayı bir gün olarak aldık. İade etmemiz mümkün değil" diyor. Tatile çıkacaksanız gideceğiniz otelle ilgili mutlaka bilgi alın.