Uçağınız rötar yaptı, işiniz mi aksadı? Yargıtay karar verdi, dava açabilirsiniz. Çünkü, taşıyıcı firma bundan sorumlu!
***
Uçak rötarına dava yolu
Yargıtay, uçağın rötar yapması nedeniyle yolcunun yaşayacağı gecikme ve olumsuzluklardan taşıyıcı şirketi sorumlu tuttu. Bu karar rötar nedeniyle mağdur olan yolculara dava yolu açtı.
Yargıtay Hukuk Genel Kurulu, uçağın rötar yapması nedeniyle yolcunun yaşayacağı gecikme ve olumsuzluklardan taşıyıcı şirketin sorumlu olacağına karar verdi. Böylece rötar yüzünden mağdur olan birçok yolcunun uçak taşıma şirketlerine dava açmasına da olanak tanındı.
Süreci Şerife Çevik başlattı Ailesiyle tatil için Kanada'ya giden Şerife Çevik, dönüş uçağının hareket saati değişince aktarma yapacakları Paris-İstanbul uçağını kaçıracaklarını fark etti. Şirketin yönlendirmesiyle seyahatin Paris-İstanbul ayağını başka havayoluyla yapmaya karar veren Çevik, ''7-8 saatlik gecikme yaşadığı, böylece ailesiyle büyük üzüntü yaşadıkları'' gerekçesiyle manevi tazminat davası açtı. Ankara 8. Asliye Hukuk Mahkemesi, ''bazı gecikmelerin olabileceği ve davacının bunu bilmesi gerektiği'' gerekçesiyle davayı reddetti. Çevik'in temyiz etmesi üzerine dosya, Yargıtay'a geldi. Yargıtay 11. Hukuk Dairesi, yerel mahkemenin kararını, seyahat sırasında 'gecikme'nin değil, 'havayolu elamanlarının davacıya gereken yardımı yapıp yapmadığı'nın göze-tilmesi gerektiği gerekçesiyle bozdu. Ankara 8. Asliye Hukuk Mahkemesi ilk kararında direnince, Yargıtay Hukuk Genel Kurulu, yerel mahkemenin kararını bozdu.