ULAŞTIRMA Bakanı Binali Yıldırım: Türk Hava Yolları, dertleri bana bağlı olan, ama kendisi bana bağlı olmayan bir kurum...
***
Sıkışan beni anıyor
Ulaştırma Bakanı Yıldırım: Telefonu çalışmayanın, lastiği patlayanın hedefi benim.
Suyu, ilkokulu bitirdikten sonra İstanbul'a gelince gördüm. Gemi inşaatı okumak, benim için tam bir tesadüftür diyebilirim...
"Denizde hız bereket, karada ise felakettir" derler. Denizcilikte "Allah selamet versin" denir, denizle kavga eden kaybeder
Arabulucu bir yanım olduğu söylenir. İETT'de sözleşme tıkanınca, Başbakan olayla ilgilenmemi istedi, tatlıya bağladık
Benim genel bakış açım şudur: Hangi konuda olusa olsun, insanı merkeze koyacaksınız. İnsanı ihmal eden anlayış sorun çözemez
Hükümetimiz çok ciddi krizler yaşamadı. Ama tabii önemli kararlar verilmesi gereken gerginlikler oldu. Konuşarak hallettik...
Cumhurbaşkanlığı, milletimizin tamamını temsil edecek bir makamdır. Ölçü budur. Ancak bugün hak AK Parti'nindir
Muhalefet çok eleştiriler gündeme getirebilir. Ama biz hükümetiz ve sorumluluk taşıyoruz. Tüm sorunları, krizleri aşabiliriz
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım atv'de "Doğruya Doğru" programına konuk oldu ve Tuba Atav'ın sorularını yanıtladı:
* Tuba Atav: Son dönemde THY ile ilgili sorunlar öne çıktı... B.Y.: THY dertleri bana bağlı, kendisi bana bağlı olmayan bir kurum. İşletmeciliği ben yapmıyorum ama vatandaş her şeyi bizden biliyor. THY filosunu 3 yılda 2 kat arttırdı. Büyümeden kaynaklanan sorunlar vardı, aşılıyor.
* T.A.: Erkek kabin görevlilerinin alkol servisi yapmadığı söylendi... B.Y.: "Burası dergah mı?" dedim. Vurgulamak istediğim, bunların söylenti olduğuydu. Kimsenin böyle bir şey yapması mümkün değil. Şaiyalara itibar etmemek lazım.
* T.A.: Farklı şikayetlerle de karşılaşıyor musunuz? B.Y.: Trafikte sıkışan, arabasının lastiği patlayan, telefonu çalışmayan vatandaş hep beni anıyor.
* T.A.: Marmaray ne durumda? B.Y.: 2009 sonunda deneme seferleri başlayacak. Şehir içi tekerlekli araçlara açık olmayacak ama tır ve kamyonlar özel vagonlarla taşınabilecek. Araçlar için farklı çözüm planlıyoruz. Sistem, depreme, yangına ve tüm doğal afetlere karşı son teknolojilerle donatıldı. Fay hattının 20 km. yakınından geçmesi ise risk değil. Ray, fayla aynı yönde hareket edecek. Bu nedenle daha bile güvenli olduğu belirtiliyor.
* Hızlı tren projesi... B.Y.: Yaşanan, hız aşımından kaynaklanan kötü ve aptalca bir kazaydı. Güven kırılmadı. Uçaktan sonra, tren en güvenli. Hareket eden her şeyde kaza riski var...