Antalya'daki helikopterin tam olarak hangi sebepten düştüğü henüz tespit edilebilmiş değil. İlk etapta "teknikarıza" gerekçe gösterildi. Ancak çok sayıda pürüzlü nokta var. Bence EmniyetGenelMüdürlüğü'ne ait helikopterin düşüşünde en önemli konu tecrübesizlik. Şöyle ki; şu ana kadar 4 Emniyet helikopteri düştü. Dördü de ayrı firmaların modeli. Yani EmniyetGenelMüdürlüğü, filosuna kattığı her helikopterden 1 tane düşürdü. Alouette,Skorsky,Puma ve son olarak MD600N helikopteri düştü. Bu tablo, EmniyetGenelMüdürlüğü pilotlarının yeterli uçuş tecrübesi kazanamadıklarını gösteriyor. Yönetmeliğe göre, pilotların yılda 60 saat eğitim yapmaları gerekiyor. Oysa ilgili amirler bu süreyi 30 saate çekmiş durumda. Özellikle Ankara'da bu 30 saat süresi bile uygulanamamakta... Öte yandan, pilotlar her yıl uçmaları gereken limitleri yakalayamıyor ve uçuş bilgilerini de muhafaza edemiyorlar. Dolayısıyla kritik anlarda bu tür kazalar yaşanabiliyor ve nedeni tam olarak kamuoyuna anlatılmıyor. Ama bilinen bir şey var ki, idari hata oranı oldukça yüksek. Çünkü EmniyetGenelMüdürlüğüHavacılıkDaireBaşkanlığı'nın helikopter bulundurduğu illerin dağılımı çok ilginç bir tablo ortaya koyuyor. Adana'da1pilot1helikopter,Diyarbakır'da4pilot1helikopter,İstanbul'da5pilot2helikopter,Ankara'daise35pilot10helikopterbulunduruluyor. Antalya'da düşen helikopter ise geçici görevle bu ilimizde bulunuyordu. Düşen MD600N helikopteri tüm kaza tarihinde ilk defa pilotlu bir ölüme imza attığından, imalatçı firmanın da dikkatini çekmiş durumda. Çünkü düşen MD600N"adamöldürmeyenhelikopter" şeklinde anılıyordu. Bu kazayla bu unvan da gitti. Peki bunu bizim pilotlar ya da EmniyetGenelMüdürlüğü nasıl başardı? Adana'da 1 helikoptere 1 pilot düşerken, Ankara'da 1 helikoptere 5 pilot düşmesi önemli bir ipucu veriyor olmalı. Sorgulanması gereken şu: EmniyetGenelMüdürlüğü'nde hangi pilot, 1 yılda ne kadar uçuş yapıyor? Eğitim tecrübeleri nedir? HavacılıkDairesiBaşkanıMehmetÇeliker, tüm olaylara rağmen 17 yıldır aynı koltukta nasıl kalabiliyor? Bitmedi. Kazanın sebeplerini araştırırken şu noktalara da göz atmak gerekir: Uygun olmayan pilot seçimi ve uygun olmayan işe gönderilmelerin payı nedir? Hayatını kaybeden pilotların kaç saatlik uçuş tecrübeleri olduğu araştırılmalıdır. Geriye kalan ihale söylentileri ise gülüp geçilecek konular. Üzerinde durmaya bile değmez...