Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Papatya | Astroloji | Ana Sayfa 27 Temmuz 2006

Eksik tecrübe helikopter düşürür

Antalya'daki helikopterin tam olarak hangi sebepten düştüğü henüz tespit edilebilmiş değil. İlk etapta "teknik arıza" gerekçe gösterildi. Ancak çok sayıda pürüzlü nokta var. Bence Emniyet Genel Müdürlüğü'ne ait helikopterin düşüşünde en önemli konu tecrübesizlik. Şöyle ki; şu ana kadar 4 Emniyet helikopteri düştü.
Dördü de ayrı firmaların modeli. Yani Emniyet Genel Müdürlüğü, filosuna kattığı her helikopterden 1 tane düşürdü.
Alouette, Skorsky, Puma ve son olarak MD 600N helikopteri düştü. Bu tablo, Emniyet Genel Müdürlüğü pilotlarının yeterli uçuş tecrübesi kazanamadıklarını gösteriyor. Yönetmeliğe göre, pilotların yılda 60 saat eğitim yapmaları gerekiyor. Oysa ilgili amirler bu süreyi 30 saate çekmiş durumda. Özellikle Ankara'da bu 30 saat süresi bile uygulanamamakta...
Öte yandan, pilotlar her yıl uçmaları gereken limitleri yakalayamıyor ve uçuş bilgilerini de muhafaza edemiyorlar. Dolayısıyla kritik anlarda bu tür kazalar yaşanabiliyor ve nedeni tam olarak kamuoyuna anlatılmıyor. Ama bilinen bir şey var ki, idari hata oranı oldukça yüksek.
Çünkü Emniyet Genel Müdürlüğü Havacılık Daire Başkanlığı'nın helikopter bulundurduğu illerin dağılımı çok ilginç bir tablo ortaya koyuyor. Adana'da 1 pilot 1 helikopter, Diyarbakır'da 4 pilot 1 helikopter, İstanbul'da 5 pilot 2 helikopter, Ankara'da ise 35 pilot 10 helikopter bulunduruluyor. Antalya'da düşen helikopter ise geçici görevle bu ilimizde bulunuyordu.
Düşen MD 600N helikopteri tüm kaza tarihinde ilk defa pilotlu bir ölüme imza attığından, imalatçı firmanın da dikkatini çekmiş durumda. Çünkü düşen MD 600N "adam öldürmeyen helikopter" şeklinde anılıyordu. Bu kazayla bu unvan da gitti. Peki bunu bizim pilotlar ya da Emniyet Genel Müdürlüğü nasıl başardı?
Adana'da 1 helikoptere 1 pilot düşerken, Ankara'da 1 helikoptere 5 pilot düşmesi önemli bir ipucu veriyor olmalı. Sorgulanması gereken şu: Emniyet Genel Müdürlüğü'nde hangi pilot, 1 yılda ne kadar uçuş yapıyor? Eğitim tecrübeleri nedir? Havacılık Dairesi Başkanı Mehmet Çeliker, tüm olaylara rağmen 17 yıldır aynı koltukta nasıl kalabiliyor?
Bitmedi. Kazanın sebeplerini araştırırken şu noktalara da göz atmak gerekir: Uygun olmayan pilot seçimi ve uygun olmayan işe gönderilmelerin payı nedir? Hayatını kaybeden pilotların kaç saatlik uçuş tecrübeleri olduğu araştırılmalıdır. Geriye kalan ihale söylentileri ise gülüp geçilecek konular. Üzerinde durmaya bile değmez...
GÜNCEL
Azrail'e Azrail'e 4'üncü çalım
Terör saldırısı, tsunami felaketi ve trafik kazasından mucize eseri...
TEM'de gaspçı avı
Cinayet filmini izlediler
Kazablanka'ya uzandı
Cani oltaya takıldı
Hamile kadını yaktılar
Regaip Kandili mübarek olsun
SPOR
Vınn.. Vınn.. Fener geçti
Devler Ligi 2. ön eleme ilk maçında şov Appiah'la başladı, Tümer ve...
Kadıköy karnavalı
Carrusca coşkusu
Tatsız prova!
O artık Zenit'li
Dağ fare doğurdu
Cimbom'da yeni adres Almanya
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
HAVA DURUMU
ISTANBUL - Açık 29 C,Açık 19 C
ANKARA - Açık 30 C,Açık 15 C
IZMİR - Açık 36 C,Açık 20 C
ANTALYA - Açık 35 C,Açık 26 C
ADANA - Açık 33 C,Açık 26 C
EKONOMİ
IMKB E: 35.984,530 D:% 2,04
DOLAR S: 1,525 D:% -0,59
EURO S: 1,920 D:% -0,83
AKTÜEL
GÜNE BAKIŞ
EKONOMİ
GÜNCEL
     
  Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Papatya | Astroloji | Künye | Ana Sayfa
     
     
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
Merkez Gazete Dergi Basım Yayıncılık Sanayi ve Ticaret A.Ş.
Üretim ve Tasarım  Merkez Bilgi Grubu