Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Papatya | Astroloji | Ana Sayfa 18 Haziran 2006

Her şey çok güzel olacak!

Türk Hava Yolları (THY), sadece kabin memuru (host ve hostes)
eksikliğinden değil kelimenin tam anlamıyla beceriksizlikten rötar yapıyor.
Gelen uçağı zamanında karşılayamıyor, gidecek olanı düzgün şekilde planlayamıyor, back-up denilen yedek uçak da bulundurmuyor. Ama tüm bu sorunlarına ve sorunlu yönetimine rağmen kalite belgesi alabiliyor.
Hatta böyle bir atmosferde THY yöneticileri, TS EN ISO 9001: 2000 Kalite Yönetim Sistemi Sertifikası için tören dahi düzenleyebiliyor. Sanayi ve Ticaret Bakanı Ali Coşkun da THY yönetiminin bu pişkinliğini şu sözlerle taçlandırıyor: " Dünyanın yeniden yapılandırılmaya çalışıldığı bu asırda, Türkiye zaman kaybedecek bir lükse sahip değildir." Haberi yok sevgili Bakan'ın ki, THY sayesinde ülke ne zamanlar kaybediyor.
Ülke zaman, THY değerini neden kaybediyor? Çünkü, THY markasına değer katacak, koruyacak işten anlayan bir isim yok, milli havayolunda. Hayatında bir havayolunun kapısından içeri adım atmamış bir garipten, THY Tanıtım ve Halkla İlişkiler Daire Başkanı olursa, yerdeki taşlardan kayısı reçeli yapılır. Bu sebeple neyi ne zaman yapacaklarını, nasıl sunacaklarını da bilmiyorlar. Bir yanda filoda rekor sayıda uçak varken, diğer yanda rekor oranda rötarlar gerçekleşiyor. Öteki tarafta davul-zurnalı tören düzenleniyor.
THY rötarları sadece Türkiye'de değil Avrupa'da da revaçta. Association of European Airlines (AEA)'nın son açıkladığı rakamlara göre, THY rötarda kısa uçuşlarda (Türkiye-Avrupa seferleri) yüzde 63.7'lik kalkış oranıyla Avrupa şampiyonu . Yani baştan bakarsak 27'nci, sondan ise birinci.Uzun uçuşlarda (Türkiye-Amerika gibi)
ise yüzde 54.6 oranla 16'ncı sırada. Çünkü uzun uçuş sayısı ve uçağı az. Demek ki, THY'de uçak sayısı artınca rötarlar da çoğalacak. Hatta yerde birbirine çarpan uçaklar sebebiyle yakın bir gelecekte uçuşlar bile gerçekleşmeyecek.
Şimdi gelelim sevgili basınımızın havadan yaklaşımına. Önce Hürriyet, dün de Sabah manşetten THY rötarlarına çifte vuruş yapmıştı. Haberlerdeki bilgilerin çoğunun elden geçirilmesi gerekir. Uçak sayısı, gecikmelerin sadece kabin memuru eksikliğini bağlanması gibi. Bir de Yönetim Kurulu Üyesi Atilla Öksüz hakkındaki asılsız fotoğraflı iddia söz konusuydu. Haberde karşı görüşe yer verilmeyince, ele geçirilen fotoğrafa hikaye yazmak kolay oluyor.
Bir defa Atilla Öksüz, bazı hatalarına rağmen THY Yönetim Kurulu Üyeleri içinde havacılıktan anlayan, takdir edilmesi gereken bir isimdir. İkincisi, THY'deki rötarlar sadece kabin memuru eksikliğinden kaynaklanmıyor. En önemli sorun kurumda salahiyetli, tecrübeli, dirayetli yönetici olmaması. Plan, program yapılmaması ve yönetimde uyumlu çalışmanın bulunmayışı.
Kabin memuru eksikliği şimdi ortaya çıkmadı? Mesela, Uçuş İşletmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İlhami Usluay gibi yöneticiler, sadece koltuğu korumak için her şeye "Eyvallah" çeker, üst yönetimi zamanında ve şiddetli bir şekilde uyarmaz ise böyle tablolar ortaya çıkar.
1 yılda, sadece ve sadece yönetimdeki grup çatışmalarından dolayı 2 defa Ticaretten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı değişirse ( Fazlı Danışman ve Halil Tokel ) ve koltuk boş bırakılırsa, THY'nin halen daha uçuyor olmasına bile duacı olmamız gerekir.
Son söz, THY Genel Müdürü Temel Kotil'in: "Her şey çok güzel olacak!"
GÜNCEL
Kalite 'Kalite'sizlik belgesi
Türk Hava Yolları, 'rötarlar' konusunda rekorlar kırarken 'ISO Kalite...
TRT'nin kafası karıştı
'Şifre' çözüldü
Mutluluğun resmi
Görünmez tehlike
Bodrum'da plaj alarmı
Avrupa'dan ödüllü hastane
SPOR
1 1 trilyon batırdı
Siyah-Beyazlı kulüpten aldığı transfer ücretiyle yüksek miktarda...
Hem sahada hem bahiste...
Gana fırtınası
Bitti bitiyor
...Ve Gravesen haftaya okey
Son çırpınış
Trabzon'un tepesi attı!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
HAVA DURUMU
ISTANBUL - Açık 26 C,Açık 19 C
ANKARA - Par. Bul. 21 C,Par. Bul. 13 C
IZMİR - Açık 27 C,Açık 21 C
ANTALYA - Açık 26 C,Açık 23 C
ADANA - Açık 28 C,Açık 19 C
EKONOMİ
IMKB E: 34.048,040 D:% 1,25
DOLAR S: 1,596 D:% -0,19
EURO S: 2,018 D:% 0,10
AKTÜEL
GÜNE BAKIŞ
EKONOMİ
GÜNCEL
     
  Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Papatya | Astroloji | Ana Sayfa
     
     
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
Merkez Gazete Dergi Basım Yayıncılık Sanayi ve Ticaret A.Ş.
Üretim ve Tasarım  Merkez Bilgi Grubu