EGE'nin rakısı Efe, ilan verip, "Rakının yeni güzeli biziz. Yeni Rakı artık Amerikalı" dedi. Yeni Rakı'yı üreten Mey İçki, bu ilanları Reklam Özdenetim Kurulu'na şikayet ediyor.
***
Rakıda ilanlı kavga
Mey, Yeni Rakı'yı ABD'lilere sattı, Elda harekete geçti Milliyetçi' Efe Rakı ilanları yeni bir rakı kavgası başlattı.
Özelleştirmeyle başladı Rakıda 2003 yılındaki özelleştirme sonrasında başlayan rekabete, Mey İçki'nin yüzde 90'ının Teksaslı Grup TPG'ye satılmasıyla 'milliyetçilik' mesajları da eklendi. 2003'te Tekel'in alkollü içki bölümünü 292 milyon dolara satın alan Nurol-Limak-Özaltın-Tütsab Konsorsiyumu'nun geçtiğimiz günlerde Mey İçki'nin yüzde 90'ını ABD'li yatırım fonu Texas Pacific Group'a (TPG) 810 milyon dolara satmasından hemen sonra ilk 'sataşma' Efe Rakı'dan geldi.
Küçük yazılardaki ayrıntı... İzmirli Elda Grup'un markası Efe Rakı, bir kadına efe giysileri giydirerek, "Efelenen Efelenene" sloganıyla gazetelere tam sayfa ilanlar verdi. Efe'nin reklamındaki asıl mesaj ise fotoğrafın yanındaki küçük yazılarda gizlenmişti. Efe, bu yazılarda, "Kim derdi ki bir gün kırk yıllık rakımız sofradaki yerini başka bir rakıya bırakacak.. (Bu arada o rakı da bizim olmaktan çıkacak)" diyerek Mey İçki'nin Yeni Rakı'sının artık Amerikalılar'ın olduğunu vurguladı.
MEY, ŞİKAYET EDECEK MEY, bu reklama karşılık vermeyeceğini, ancak Reklam Özdenetim Kurumu'na başvuracağını açıklarken; Efe'nin üreticisi Elda İçecek A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, reklamda kullanılan "Efelenen Efelenene" sloganıyla her geçen gün Efe içenlerin sayısının arttığını anlatmaya çalıştıklarını söyledi. Demirtaş, "Bir sürü projemiz var. Önce şişemizi koyduk ortaya, şimdi de insan faktörünü öne çıkartıyoruz" dedi. MEY: Yeni Rakı, Kulüp Rakı, Altınbaş, Tekirdağ Pazar payı: Yüzde 80 ELDA: Efe, Efe Yaş üzüm rakısı, Sarı Zeybek, Çilingir Pazar payı: Yüzde 15 BURGAZ: Burgaz, Ata, Rakı Turka Pazar payı: Yüzde 3 (Hedef % 10) TARİŞ-TAT: Mercan, Fasıl Pazar payı: Yüzde 2 (Hedef % 10)