Baş döndürücü bir hızla gelişen havacılık sektöründeki sivil toplum kuruluş sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor. TürkiyeÖzelSektörHavacılıkİşletmeleriDerneği(TÖSHİD),TürkiyeHavayollarıPilotlarDerneği(TALPA)HavaYollarıKabinMemurlarıDerneği(TASSA),TürkiyeHavaTrafikKontrolörlerDerneği(TATCA),UçakTeknisyenleriDerneği(UTED),TürkSivilHavacılığınıGüçlendirmeVakfı(HAVAK)veUlusalHavacılıkPlatformu(UHAP). Sayıları az olan bu kurumlar kamuoyu tarafından da yeterince tanımıyor. Ancak, havacılık sektörü bu hızla gelişmeye devam ederse yeni kurumlarda ardından gelecektir. İhtiyaç duyulan kurumların başında ise HavaTicaretOdası geliyor. Geçen hafta yapılan TÖSHİD seçimlerinde, derneğin küçük bütçeyle havacılık sektörüne nasıl bir katkı sağlayabileceğini üyeler kendi aralarında tartışmış olmalılar ki, üye aidatları artırıldı. Ancak, havayollarının ve diğer kurumların, sektörlerinin gelişebilmesi için daha fazla kaynak ayırmaları ve yeni kurumlar oluşturmaları gerekiyor. Mesela geçen hafta yapılan seçimlerde sektörün en büyük kuruluşu olan OnurAirYönetimKuruluBaşkanYardımcısıveGenelMüdürüŞahabettinBolukçuTÖSHİDBaşkanlığı'na yeniden seçildi. Başkan Yardımcılıklarına ise sektörün ikinci büyük havayolu olan Atlasjet'in CEO'su ve GenelMüdürüTuncayDoğaner,İzzetTükenmez(GözenAir),SertaçHaybat(PegasusHavaYolları) getirildi.Genel Sekreterlik görevi ise SagaHavaYolları'ndan MusaAlioğlu'na emanet edildi. Yani dernek kendi içinde yeni kurumlar üretmeye başlamış durumda. Sektör ciddi şekildi büyünce havayolları yetkilileri de örgütlenmelerine daha ağırlık verip tek çatı altında, sorumlulukları oranında göreve üstlenmişler. 25Nisan da ise HavaYollarıKabinMemurlarıDerneği'nin (TASSA) seçimi var. İlk defa bu köşeden ismini açıkladığım dernek yönetim kurulu üyesi ve TürkHavaYolları(THY) kabini memuru ÇiğdemAcarsoy ile halihazırdaki başkan BernaTanyolaç yarışacak. Hosteslerin sıkıntısı ise daha başka. Halen daha tarif edilmiş bir meslekleri yok. Kamuoyu onları hostes yada host olarak tanısa da mevzuatlarda böyle bir meslek bulunmuyor. 'YüksekSınıfİşçi' olarak tarif ediliyorlar. Seçim sebebiyle ziyaretime gelen Acarsoy, hedeflerinden birini meslek tanımını yapılması olarak gösteriyor. Özel havayollarından arkadaşlarını da yönetim kuruluna alarak önümüzdeki hizmet döneminde havacılık sektörüne katkı sağlamayı planladıklarını belirten Acarsoy, uçakta servis elamanı olarak değil uçuşun en önemli parçası olarak anılmak için çalışacaklarını söyledi. Özetle, THY ve diğer havayolları bir yandan kendi içlerinde rekabet ederken diğer taraftan sektörün sorunlarına da eğilmek zorundalar. Halen daha uçuş güvenliğini tehlikeye atanlara yapılacak işlemler hakkında yasa yok. Hostesler ve pilotlar meslek olarak tam tanımlanmış değiller. Havacılıktaki bu tarz sorunlar, sektörün geldiği nokta itibariyle komik kalıyor.