Hani futbol maçlarında sıkça görülür ya... Herkesin gözü golcülerdedir. Ne zaman ki o tip futbolcular kaleye yaklaşsa, seyirci ayağa kalkar. "Ha golü attı, ha atacak" diye bekler. Rakip takımlar da o golcüleri bu yüzden yakın markaja alırlar. Tamosıradaise,sağbekanidenileriçıkarvesürprizbirvuruşlagolüatıverir. İşte para ve altın piyasalarında da aynen böyle oldu. Herkesin gözü, faiz, Borsa ve dövizdeyken, altın çıktı topu ağlara takıverdi. İşin edebiyat tarafını bir yana bırakırsak, bazı hisseler dışında, yıl başından bu yana en fazla kazandıran yatırım aracı altın oldu. 3aydafaizgeliriyüzde5'ibilebulmazken,altınfiyatlarıaynıdönemdeyüzde15arttı. Cumhuriyet Altını'nın 1 yıllık getirisi ise yüzde 31 gibi çok yüksek bir orana ulaştı. İşin "Niçin?" ve "Neden?"ine geçmeden önce şunu söyleyeyim. Altın satışları son aylarda sürekli artıyor. Çünkü dolar ve faizden umudunu kesen küçük ve orta ölçekli tasarruf sahipleri, bu geleneksel yatırım aracına yöneldiler. Kuyumcularınverdiğibilgiyegöreise,tasarrufamacıylaalınanaltınlardahaçokCumhuriyetveReşataltınları. Kadınlar ise yine bileziği tercih ediyor. Fiyatların yükselmesi ise, daha çok dünya piyasaları ile ilgili. Dolar ve euronun değerinin düşük kalması, altına olan yatırımı cazip kılıyor. Buarada,petrolfiyatlarındakiyükselmedealtınfiyatlarınıkörüklüyor. Güney Afrika ve Avustralya'daki üretim düşerken Çin'den gelen talebin artması da altın fiyatların yükselmesinin bir başka nedeni. Buna Irak'taki durum da dahil. Peki bundan sonra ne olur? Altın kazandırmaya devam eder mi? Piyasanınnabzınıtutanlaragöre,"Evet." Bu değerli madenin fiyatında, dünya piyasalarında bir miktar daha artış bekleniyor. Bu arada, döviz fiyatlarındaki yükselişin de iç piyasada altın fiyatlarını etkileyeceği hatırlatılıyor. CUMHURİYETALTINIFİYATLARI /YTL
2002 Ocak . . . . . 86 Haziran . . . 109 Aralık . . . . 124 2003 Ocak . . . . . 133 Haziran . . . 110 Aralık . . . . 131 2004 Ocak . . . . . 124 Haziran . . . 128 Aralık . . . . 141 2005 Ocak . . . . . 131 Haziran . . . 129 Aralık . . . . 146 2006 Ocak . . . . . 160 Mart . . . . . 168