Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Papatya | Astroloji | Ana Sayfa 01 Nisan 2006

Kaliteden ödün vermeden

Bugünlerde havayolu şirketlerinin uçak bilet ücretlerindeki rekabetine şahit oluyoruz. Türk Hava Yolları tek tabanca iken, gerek bilet ücretleri gerekse hizmet verişi tenkit edilmeye çok açıktı. THY'nin tek olduğu dönemlerde, yolcu ile adeta dalga geçercesine "Türk Hava Yolları ile uçtuğunuz için teşekkür ederiz" diye anons yapılıyordu. Rekabet çok önemli oldu ama ondan daha da önemlisi uçuş güvenliği...
Uçuş güvenlik kalitesinden ödün vermemek çok önemli. Uçuşlarda hata ölümle sonuçlanır. Uçuş kaidelerinin her birinin, yapılan hatalar sonucu akan kan ile yazıldığı unutulmamalıdır.

Denetim
sıklaşmalı
Uçuş güvenliği ve kalitesi konusunda havayolları kendi bünyelerinde birer kalite birimi oluşturdu. Ancak bu yeterli değil. Bu birimin yaptığı iç denetim dışında, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, her havayolunu, her uçağı günlük olarak takip etmeli.
Uçağın bakım periyotlarına uyuluyor mu? Pilotlar genel sağlık kontrolünden geçiyor mu? Bunlar çok önemli. Geçmişte sarhoşluğu alenen belli olan bir pilotun kokpite girdiği ve uçak kullandığı vakaları hatırlıyorum. TWA yönetimi, gizli kamera ile uçağın kokpitinde yapılan rezaletleri tespit etmişti. Bu rezaletler sonucunda havayolu şirketi battı gitti.

Batı'da
2-3 dolar
Havayollarının bu fiyat rekabeti, uluslararası rekabet kuralları çerçevesinde olmalıdır. Batı dünyasında, son anda satılan biletler reklam amaçlı olup 2-3 dolardan alınabiliyor. Bizde de bir havayolu 19 YTL'den yolcu taşıyacağını söylüyor. Benim tahminim uçaktaki koltukların sadece yüzde 5-10'u gibi bir kısmının böyle düşük bir ücretle satılacağı şeklinde. Geçenlerde, Flay Air Genel Müdürü Sayın Hasan Çelebi, basına verdiği bir mülakatta, uçuş maliyetinin yüzde 70' inin uçak kirası olduğunu söylüyor. "Yakıtın litresi 68 YKr, pilot maaşı 9 Bin YTL olduğundan, uçuş maliyeti koltuk başına 85 YTL' yi buluyor" diyor.

Pilot
ücretleri
Evet, uçak günde 8-9 saat havada kalırsa bu maliyet çıkabilir. Ama, pilot ücretlerini makul olan 4 Bin YTL'ye, uçağın uçuş süresini 12 saate çıkartırsanız, bu maliyet hemen 60 YTL'ye iner. Böyle de olmalı. Eğer turizm sanayiimizi geliştirmek istiyorsak, insanlarımızı ülke içinde rahat seyahat ettirmek istiyorsak, bu seviyelerde ücrete ulaşmak gerekir. Böyle bir durum, gerek otobüs gerekse deniz yolu ulaşımında kaliteyi artırır.
"Havayolu ulaşımında kaliteden ödün vermeden anlamlı ve tutarlı rekabeti görmek hepimizin menfaatine olur" diye düşünüyorum; mümkün olacaktır.
GÜNCEL
Servet Servet kavgası
Ünlü zenginlerden Gökyiğit ailesi de para kavgasına tutuştu. Ziver...
Hovarda müdür milleti küstürür
O şimdi işsiz
Geçmişi yok!
Meryem öldü
Burcu Güneş'e köpek davası
İşte süper çocuklar
SPOR
Kartal Kartal silbaştan
Genç ve dinamik bir kadro kurmaları gerektiğini belirten Fransız...
Juninho Sürprizi
Bizans oyunlarına...
Ulusoy Kıyağı
İstifaya veto
Rekor ceza
FIFA'dan skandal
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
HAVA DURUMU
ISTANBUL - Açık 17 C,Açık 10 C
ANKARA - Par. Bul. 15 C,Açık 3 C
IZMİR - Par. Bul. 20 C,Açık 7 C
ANTALYA - Par. Bul. 18 C,Açık 11 C
ADANA - Par. Bul. 19 C,Par. Bul. 13 C
EKONOMİ
IMKB E: 42.911,320 D:% -0,07
DOLAR S: 1,347 D:% -0,04
EURO S: 1,631 D:% -0,09
AKTÜEL
GÜNE BAKIŞ
EKONOMİ
GÜNCEL
     
  Güncel | Yazarlar | Güne Bakış | Ekonomi | Aktüel | Magazin | Spor | Televizyon | Papatya | Astroloji | Ana Sayfa
     
     
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
Merkez Gazete Dergi Basım Yayıncılık Sanayi ve Ticaret A.Ş.
Üretim ve Tasarım  Merkez Bilgi Grubu