Madonna'nın bile hayran olduğu FerzanÖzpetek, her filmiyle bizi şaşırtmaya devam ediyor. Daha çok marjinal temalı filmleri ile ses getirmiş olan Özpetek, bu kez "KutsalYürek" filminde bir "içyolculuk" ve "değişim" öyküsü anlatıyor.Tabii bunu dini inançlar çerçevesinde ele alarak yapıyor.
İtalya'nındiğeryüzü... Irene çok zengin bir ailenin kızıdır. Aile evini satışa çıkartmaya karar verir. Irene,bunun için binayı boşaltırlarken, yıllar önce ölmüş olan annesi Adriana'ya ait odanın hala muhafaza edildiğini görür. Bu sıralarda sokakta tanıştığı Benny adındaki kız çocuğu ve annesinin hayali, Irene'de bir iç hesaplaşmaya neden olur. Geçmişin anıları içinde günümüze dair sorularla karşılaşan Irene, bu sorulara cevap ararken İtalya'nın yoksul yüzüyle de tanışır. Sinema serüvenine "Hamam"la başlayan Özpetek, çektiği filmlerle dünyada hatırı sayılır bir hayran kitlesi edindi. "HaremSuare","CahilPeriler" ve "KarşıPencere"de farklı konularla gündem yaratan Özpetek, bu kez dini temalarla bir değişim öyküsü anlatıyor. Bunu ağırlıklı olarak Katolik değerlerle yaparken, diğer taraftan da Sufilik'e göz kırpıyor. Bu değişimin özü aslında "sevgi"ye dayanıyor. Irene'deki değişim bir insanı sevmekle başlıyor ve görmezl ikten gelinen yoksul İtalya ile yüzleşmeye, oradakileri kucaklamaya kadar gidiyor.
'Irene'karakteribirazütopik Özpetek'in "Irene" karakteri, bu kez biraz ütopik, biraz masalsı. Hatta onu azize kat ına koyuyor. Bir anlamda günümüzün RahibeTerasa'sı. Her şeyin maddiyat olduğu bir dünyanın karşısına, Özpetek, bu kez maneviyatla çıkıyor. Giderek yalnızlaşan/ yoksullaşan modern insanın dramına böyle dikkat çekmeye çalışıyor. Özellikle metroda Irene'nın geçirdiği kriz sahnesi çok çarpıcı... Özpetek yine yeni şeyler söylüyor. Yeni oyuncular keşfediyor, yeni öyküler anlatıyor. Başroldeki BarboraBobulova nefis bir oyunculuk sergiliyor. Sanat ve görüntü yönetmeninin başarısı unutulmamalı. Asıl başarı FerzanÖzpetek'in. "KutsalYürek" onun olgunluk döneminin ürünü. Tebrikler.