ATO, bu kez de fabrikadan satış mağazası olmadığı halde vitrinine 'outlet' yazan dükkanlara karşı tüketicileri uyardı.
Ankara Ticaret Odası'nın (ATO) outlet mağazaların bulunduğu alışveriş merkezlerinde yaptığı araştırma sonucunda, buralardaki 74 mağazadan 22'sinin outlet, 52'sinin ise bayi olduklarının saptandığı bildirildi. ATO Başkanı Sinan Aygün, fabrikadan satış mağazası olmadıkları halde, vitrinlerine "outlet mağaza" yazısı asan dükkanlar olduğunu belirterek, tüketicileri uyardı. "Tüketiciler malın etiketine ve mağazanın outlet olup olmadığına bakmadan alışveriş yapmasın. Vergi levhası, Ticaret Odası Belgesi'ne bakılarak, mağaza ismiyle şirket isminin aynı olmasına dikkat edilsin" diyen Aygün, outlet mağazaların tüketicinin gözünde "ucuz mağaza" imajı yarattığını, bu nedenle tüketiciye cazip gelen bu mağazaların taklit edildiğini vurguladı.
AYGÜN: TİCARİ TAKİYE Söz konusu sahteciliğin tüketiciyi yanıltmaya yönelik 'ticari takiye' olduğunu ifade eden Sinan Aygün, şunları kaydetti: "Bunun 2 yönden sakıncası bulunuyor. Bir kere diğer mağazaların yanında haksız rekabet oluşturuyor. Diğer yandan tüketici nezdinde ucuz mağaza izlenimi yaratılarak avantaj sağlanmaya çalışılıyor. Kendilerini 'outlet mağaza' gibi gösteren mağazalara ceza vereceğiz."