Aspirin 3 bin 500 yıllık tarihe sahip ASPİRİN, keşfedildiği günden bu yana tıp dünyasında şaşkınlık yaratıyor. Her geçen gün yeni bir hastalığa iyi geldiği belirlenen 108 yıllık Aspirin'in gerçek öyküsü daha eski: Aspirin, tam 3 bin 500 yıl önceye kadar gidiyor. Tıp tarihçileri 1897 yılını Aspirin'in doğum yılı olarak gösteriyor ancak, insanlık tarihinin en iyi bilinen ilacının coşkulu öyküsü 3 bin 500 yıl önce başladı. Yazılı kayıtlara göre M.Ö. 2'nci yüzyılda romatizma ve sırt ağrısı için kurutulmuş mersin ağacı yapraklarından enfüzyon yapılması tavsiye ediliyordu. Bin yıl sonra tıbbın babası Hipokrat ateş ve ağrı için reçetesine söğüt ağacı kabuğundan ekstre edilen suyu yazdı. Bu, suda bulunan ve ağrıyı hafifleten madde salisilik asitti. Orta çağda doktorlar Hipokrat'ın bu tedavisini unuttu, ancak halk söğüdü seviyordu. Bitkilere meraklı otacı kadınlar, söğütlerin kabuklarını toplar, kaynatır, ağrı ve ateşten şikayeti olanlara verirlerdi.
Alkol, kanser nedeni ALKOL tüketimi, sigaradan sonra ağız kanserine neden olan en büyük etken. İngiliz bilimadamlarına göre; düzenli olarak fazla miktarda alkol almak, kansere davetiye çıkartıyor. Günde 1 kadeh şarap gibi alkollü içecekler tüketmenin sağlığa faydalı olduğunu söyleyen uzmanlar, "4 bardaktan fazlasının kanser riskini artırdığını söyledi.
Otistik çocukta görülen belirtiler OTİZM yaşam boyu süren sosyalleşme, dil, iletişim becerilerini ve ilgili alanları etkileyen bir gelişim bozukluğudur. Otistik çocukların çoğunda değişen derecelerde öğrenme güçlüğü ve zeka özürü görülebilir. Belirtileri şöyledir: * Göz teması kurmamak * Yaşıtları ile uygun ilişki kuramamak, birlikte oynamamak * Seslendiğinizde dönüp bakmamak, sanki işitmiyor gibi davranmak * Beden dilini, jest ve mimikleri, anlamada, kullanmada zorluk çekmek ve taklit becerilerini kullanamamak * Olaylara, başkalarının sevinç ve üzüntülerine tepkisiz kalmak * Konuşmada gelişmemek, gecikmek veya zorlanmak * Değişikliklere direnç göstermek, günlük yaşamındaki alışkanlıklarına aşırı bağlı olmak * Anlamsız sözcükleri üst üstte tekrarlamak, sen ve ben'i karıştırmak * Sallanmak, kendi etrafında dönmek, el parmaklarını gözünün önüne getirip oynatmak gibi anlamsız yineleyici hareketler yapmak * Tehlikeyi algılayamamak