Asfalt yol yapımında kullanılan fazla mıcırın arabaların hareketi ile kenara toplanması normal. Ama bu tür oluşumlarda karayolları, yolda gerekli tedbirleri almayıp, ikaz levhalarını koymayarak insanların hayatıyla adeta alay ediyorlar. Evet kaynağımız yok, en ucuz bir şekilde asfalt yolu yapmak istiyoruz. Ama bu yapım sırasında o yolları kaç kişiye mezar edeceğiz? Yola atılan asfalt üzerine serdiğimiz mıcırı, kamyon ve arabalar sıkıştırsın istiyoruz. Onun yerine lastik tekerlekli silindir kullansak mıcırın, çok büyük bir kısmı asfalt ile yola bağlanabilecek. Bu tür kazalar olmayacak. Ayrıca can kaybı yanında milyarlarca liralık hasar veriliyor arabalara. Mıcırı fırlatan lastik, araba kaportasında hasar yapıyor. Farları kırılabiliyor, arabanın ön camını kırabiliyor. Araba motoruna girip orada hasar verebiliyor. Metodyanlış Bu tür asfalt yol yapımında küçük bir masraftan kaçınan karayolları, sadece Afyon-Ankara arasında 10 kişiden fazla insanın hayatından olmasına, milyonlarca liralık araba hasarlarına sebep oldu. Halbuki bir lastik tekerlekli silindir geçse idi ne ölümler olurdu ne de bu kadar maddi hasar oluşurdu. Karayolları, ana arterleri aslında sıcak asfalt kullanarak yapmalıdır. Bugün karayollarının duble yol yapımındaki metodu, KöyHizmetleriGenelMüdürlüğü'nün köy yollarını yaptığı usulden başka bir şey değil. İzmir-Ankara yolu, İzmir-İstanbul yolunun duble yol haline dönüştürülmesi çok güzel ama, köy yolları standardı ile yapılması fevkalade yanlış. Neyapılmalı? Devlet karayollarında belli bir hıza ulaşmış, mıcır dökerek yapmaya çalıştığımız yollarda hızını kağnı arabası hızına düşüremiyor. Hele önündeki arabanın taş (mıcır) fırlatmasından korunmak için yolun iyice soluna veya sağına yanaşıyorsanız, işte o zaman olanlar oluyor. Birçok kişiye mezar olan karayolları, eski dostum AlimGüneş'i Ankara-Afyon yol inşaatında aramızdan aldı. Eşi sakat bir halde, herhalde karayollarına methiyeler dizerek yaşamayacak. Daha tanımadığım birçok kişinin evine düşen ateşin müsebbibi Karayollarıdır. Ufak bir maliyetten kaçınma, gerekli tedbirleri almama dolayısıyla bu ölümlere yol açan Karayolları, yaptığı köy yollarının uzunluğu ile övüne dursun, sebep olduğu ölümler ile araçlarda yol açtığı maddi hasar miktarına baksın bakalım, övünmeye hakkı var mı? Karayolları, ana arterlerdeki (büyük şehirleri birbirine bağlayan yollar) yol yapımında sıcak asfalt kullanmalı ve bu artere öncelik verilmelidir. Trafiği fazla olmayan, bağlantı (il) yollarının inşaatında lastik tekerlekli silindir kullanarak, bu ölümlerin önüne geçmelidir.