Unilever Türkiye, bir sürpriz olmazsa yüzde 20 büyümeyi ve Türkiye'de tarihinde ilk defa 1 milyar dolarlık cironun üzerine çıkmayı hedefliyor.
Ekonomideki iyimserliğe paralel olarak vatandaşların tüketime yönelmesi, birçok firmayı bu yıl rekor düzeyde cirolara taşıyor. Unilever Türkiye Temizlik ve Kişisel Bakım Kategorisi Direktörü Mehmet Altınok, yılın son 4 ayında büyük sürprizler olmazsa grubun yüzde 20'ye yakın büyüyeceğini açıkladı. "Bu da bizi Unilever Türkiye tarihinde ilk defa 1 milyar dolar cironun üzerine çıkaracak" diyen Altınok, deterjan, kozmetik ve gıda toplamında pazarların yılın ilk 6 ayında iyi gittiğini ve yüzde 12 civarında büyüme yaşandığını kaydetti.
'PANİK DURUMU YOK' Ekonomideki olumlu havayla insanların harcamaya başladığını Altınok, şöyle konuştu: "Ama ikinci 6 aya geçildiğinde bu hızın yavaşlamaya başladığını gördük. Yine de yılı yüzde 8-9 gibi ciddi bir büyüme rakamıyla bitireceğiz. Bu yıl 2000 yılından bu yanaki en iyi yıl olacak. Toparlandıktan sonra biraz yavaşlama başlıyor. Ekonomideki birtakım sinyaller tam sağlıklı değil. Onların da etkisi oluyor. Ama şu anda panik durumu yok."
BÜYÜME, KALİTEYİ ARTIRDI' Unilever'in dünyada yüzde 5 büyürken, Türkiye'de yüzde 20'lik büyüme yaşanmasının önemini vurgulayan Altınok, bu büyümenin bir kısmının pazardan, bir kısmının pazardaki rakiplerden geldiğini, bunun da kaliteyi artırdığını söyledi. Altınok, son 3 yıldır Unilever Türkiye'nin, Unilever dünyasında çok başarılı olduğunu da ifade etti.