TİGSAD Yönetim Kurulu Başkanı Bahri Özdinç; sektör olarak hazır giyim, tekstil ve iç giyim ihracatında dünya ticaretinin yüzde 10'unu hedeflediklerini, bunu başaracaklarını söyledi.
Tüm İç Giyim Sanayicileri Derneği (TİGSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Bahri Özdinç, "Türkiye'nin tekstil ve hazır giyim ihracatında 2005 hedefinin 20 milyar dolar olduğunu, 2010 hedefinin ise 50 milyar dolara ulaşmak ve dünya tekstil ve hazır giyim ihracatındaki yüzde 10'luk payı yakalamak" olduğunu belirtti. TİGSAD, Dünya İç Giyim Sektörü Pazar Araştırması Raporu'nun sonuçlarını, düzenlediği bir basın toplantısıyla açıkladı. Toplantıda konuşan Bahri Özdinç, Türkiye'nin 2004 yılı iç giyim ihracatının hazır giyim içindeki payının yüzde 35,9, 2003 yılı itibariyle dünya toplam iç giyim ihracatından aldığı payın yüzde 7,73, ithalatından aldığı payın ise yüzde 0,15 olduğunu kaydetti.
'3 MİLYON KİŞİ EKMEK YİYOR' Bu rakamların Türkiye'yi, ihracat bakımından pazarın yüzde 17'sine hakim Çin ve Hong Kong'un ardından dünyanın 3. ülkesi yaptığını bildiren Özdinç, "Türkiye iç giyim sektöründe yaklaşık 800 bin-1 milyon kişi istihdam edilmektedir. Bu istihdamı aileleriyle birlikte hesaplarsak yaklaşık olarak 2,5-3 milyon kişinin bu sektörden hayatını kazandığı görülmektedir'' dedi.
'DÜNYADA SÖZ SAHİBİYİZ' Özdinç, Türkiye'nin iç giyim ihracatını başta Almanya ve İngiltere olmak üzere en çok Avrupa Birliği ülkelerine yaptığını, ABD'nin ise üçüncü sırada yer aldığını ifade etti. Rapora göre, en çok ithalat yapılan ülkelerin başında ise İtalya, İngiltere ve İspanya ükeleri geliyor. Bahri Özdinç, Türkiye'nin yaklaşık yüzde 8'lik ihracat payı ile dünya iç giyim sektörünün ana oyuncularından birisi olduğunu belirterek, şu anda bulunduğu pazarlarda sadece pazar payını korumayı değil artırması gerektiğini de vurguladı. Özdinç'e göre Türkiye'nin potansiyel pazarlara da girerek payını artırması şart.