Ankara Ticaret Odası (ATO) Başkanı Sinan Aygün, bankalar için en iyi müşterinin borcunu zamanında ödemeyen ve faiz ödeyen müşteri olduğuna dikkat çekti. Aygün, "iyi müşteri" olmamak için bilinçli bir tüketici gibi davranmak gerektiğini belirterek, kart kullanımında tüketicinin dikkat etmesi gereken konuları şöyle sıraladı: * Kullandığınız kredi kartının aylık faizlerine sürekli olarak bakın. * Pahalı bankaların kredi kartlarını kullanmayın. * Gücünüz üzerinde harcama yapmayın, ayağınızı yorganınıza göre uzatın. * Eğer borcunuzun tamamını ödemeyecekseniz, kredi kartı borcunu ödemek için son ödeme tarihini beklemeyin. * Asgari ödeme tutarının zamanında ödenmemesi halinde gecikme faizi ödeyeceğinizi unutmayın. * Taksitlendirdiğiniz alışverişlerinizi bir kenara not edin. * Aylık taksit limitinizi aşmamaya özen gösterin. * Bir kart borcunu diğer bir kart ile kapatma yoluna gitmeyin. * Mümkün olduğunca birden fazla kredi kartı kullanmayın. * İnternet üzerinden sanal kumar oynamayın. * Harcama siliplerini, kredi kartı ekstrenizle karşılaştırın.