Eğitimmağdurları,geleceğiniaydınlatacakışığıarıyor. Her engele rağmen, 200yıldıreğitimışığınınpeşindenbıkmadanusanmadankoşanlarvar: "AB'ye giriyoruz" diye böbürlendiğimiz şu günlerde, özürlüeğitimindedeğişenbirşeyyok. Özellikle zihinselengellilerin durumları vahim. Eğitimleri şöyle dursun, özründen dolayı zincire vuruluyor. Şimdi size eğitim alanındaki yetersizliği daha iyi görebilmeniz için bir-iki rakam verelim. Milli Eğitim Bakanlığı'ndan aldığımız 2002-2003 verilerine göre, durum pek parlak değil.
2002-2003yılındaokulöğretmenveöğrencisayısı ...............................Okul.....Öğrenci....Öğret. Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hiz. Gen. Müd. 106.......9.353........2.066 İşitme Engelliler İlköğretim Okulu............45.......5.875.........995 Görme Engelliler İlköğretim Okulu............15.......1.234.........356 Ortopedik Engelliler İlköğretim Okulu.............4..........155...........45 Zihinsel Engelliler İlköğretim Okulu...........34.........1.880.......507 Otistik Çocuklar Eğitim Merkezi...............8...........209.......163 Açık İlköğretim..............1.....219.729........166
2milyon72bin733kişidensadece38bin915kişieğitimalabiliyor.2bin66taneözeleğitimci ile zihinsel engellilere verilen özel eğitim, maalesef ihtiyaca cevap verebilecek nitelikte değil. Dolayısıyla, eğitimcieksikliğinedeniyle7.8milyonözürlüdensadeceyüzde3'üeğitimalabiliyor. Binalar yapıyoruz, çeşitli kuruluşları harekete geçiriyoruz ancak, eğitimci ve öğrenci eksiğimiz katlanarak devam ediyor. Bozukçarkbuşekildedöndükçe,korkarımbirsüresonrabuçocuklarıeğitecekinsandabulamayacağız.